Pelješki most za Bosnu i Hercegovinu ne smije biti nikakav problem jer njegova gradnja može biti iskorištena i za dobrobit te zemlje, izjavio je u ponedjeljak u Sarajevu predsjedatelj Predsjedništva BiH Dragan Čović.
Komentirajući najave hrvatske vlade o planiranom početku gradnje Pelješkog mosta Čović je novinarima kazao kako se to pitanje previše politizira a zapravo bi ga trebalo sagledati iz perspektive realnih interesa kako Hrvatske tako i BiH.
“Ako tome pristupimo na pravi način a ne politikantski to može biti višestruko korisno za BiH”, kazao je Čović.
Pojasnio je kako su predstavnici vlasti BiH o Pelješkom mostu ranije razgovarali s dužnosnicima Europske unije poput povjerenika za susjedstvo i politiku proširenja Johannesa Hahna.
U sklopu tih razgovora zatražili su da Pelješki most bude smatran poveznicom regije kao sastavni dio prometnih projekata koji uključuju i gradnju Jadransko-jonske autoceste.
U tom “paketu” kako je sugerirao Čović, je procjena kako bi uz gradnju Pelješkog mosta koji povezuje teritorij Hrvatske bilo logično da Jadransko-jonska auocesta značajnim dijelom prolazi kroz BiH.
“Do Počitelja će doći koridor V c a Jadransko-jonska autocesta treba ići teritorijem BiH kroz Popovo polje”, kazao je Čović.
Precizna trasa Jadransko-jonske autoceste još nije definirana no taj je projekt definiran kao jedan od najvećih infrastrukturnih u regiji.
Hrvatska o trasi još nije zauzela definitivno stajalište iako vlasti Dubrovačko-neretvanske županije inzistiraju da ona prolazi hrvatskim državnim teritorijem strahujući kako bi u protivnom Dubrovnik i njegovo zaleđe trajno ostali prometno izolirani.
Vlasti u BiH pak predlažu da se Jadransko-jonska autocesta projektira kao nastavak “Dalmatine” koja već sada završava na granici s BiH kod graničnog prijelaza Nova sela-Bijača.
U BiH je od tog graničnog prijelaza izgrađeno dvadesetak kilometara autoceste na trasi koridora V c do Međugorja a sada se gradi nova dionica do Počitelja koja bi trebala biti dovršena u razdoblju od dvije godine.
BiH predlaže da Počitelj bude čvorište iz kojega će se koridor V c račvati ka Mostaru dok bi se drugi pravac kao dio Jadransko-jonske autoceste gradio preko istočnog dijela Hercegovine odnosno Popovog polja ka granici s Crnom Gorom.