Oliver Blume
Nakon kritika, šef VW-a najavio odlazak s pozicije izvršnog direktora u Porscheu

Izvršni direktor njemačkog proizvođača sportskih automobila Porschea Oliver Blume najavio je odlazak s čelne dužnosti, priopćila je u petak tvrtka sa sjedištem u Stuttgartu.
Blume također obnaša dužnost izvršnog direktora Porscheove matične tvrtke Volkswagen grupe. Na račun obnašanja dvije vodeće pozicije u tim kompanijama stizale su brojne kritike, a vremenski su se poklopile s mnoštvom problema u automobilska industrija, primjećuje agencija dpa.
Izvršni odbor nadzornog odbora Porschea naložio je predsjedniku odbora da razgovara s Blumeom o sporazumnom prijevremenom odlasku, navodi se dalje u priopćenju njemačkog proizvođača, premda nije jasno kad će točno odstupiti.
Blume je izvršni direktor Porschea od 2015. godine, a vodeće funkcije u brendu Porsche i u matičnoj VW grupi obnaša od 2022. godine. Namjerava zadržati čelnu poziciju u Volkswagen grupi.
Mjesecima se nagađa o njegovoj dvostrukoj poziciji
Mjesecima se nagađa o njegovoj dvostrukoj poziciji, a dioničari i investitori pozivaju ga da se povuče s jedne od svojih dužnosti zbog ogromnog obujma posla i mogućih sukoba interesa.
Porsche i VW bile su jedine tvrtke u Njemačkoj s "izvršnim direktorom s nepunim radnim vremenom", rekao je Hendrik Schmidt iz velike tvrtke za upravljanje imovinom DWS.
Blume je otklanjao kritike, tvrdeći da dvostruka uloga nudi prednosti, a oslanjao se na podršku obitelji Porsche i Piëch koje kontroliraju većinu glasačkih prava u Volkswagen grupi.
U intervjuu za dpa ranije ovog tjedna, Blume je dao nagovijestiti da bi mogao odstupiti iz Porschea.
"Uvijek sam govorio da nije bila namjera da moja dvostruka uloga ostane trajna. S punom namjerom započeli smo smjenu generacija u izvršnom odboru Porschea", rekao je.
Njegovi rezultati u Porscheu bili su u velikoj mjeri mješoviti.
Tvrtka je bila u usponu kada je preuzeo kormilo 2015. godine, a uzlazni trend u poslovanju nastavio se i u prvim godinama njegova mandata. Između 2015. i 2023. godine prodaja je porasla s 225.000 vozila godišnje na 320.000, a dobit nakon oporezivanja više je nego udvostručena.
Inicijalna javna ponuda dionica u rujnu 2022. bila je najveća u Njemačkoj od one Deutsche Telekoma iz 1996. godine, s obzirom na pribavljene 9,4 milijarde eura. Cijena Porscheove dionice potom mu je skočila s 82,50 eura, na gotovo 120 eura početkom 2023. godine.
Međutim, pad prodaje na ključnim tržištima Kine i SAD-a i visoki troškovi proizvodnje u Njemačkoj doveli su do snažnog pada cijene dionica Porschea u posljednje dvije godine. Trenutno joj se cijena kreće oko 41 eura.
Kompanija se bori s posljedicama carinske politike američkog predsjednika Donalda Trumpa i kolapsa u Kini gdje se "tržište luksuzne robe potpuno urušilo", rekao je Blume za dpa.
Porsche isključen iz vodećeg njemačkog burzovnog indeksa
Zabrinjavajuću situaciju dodatno je pogoršalo isključenje dionice Porschea iz vodećeg njemačkog burzovnog indeksa DAX u rujnu.
Blumeov fokus u Porscheu bio je na električnim vozilima, uz zacrtani cilj da 80 posto novih sportskih automobila toga brenda bude u potpunosti električno do kraja desetljeća.
Budući da je potražnja za električnim modelima znatno usporila posljednjih godina, taj ambiciozni cilj teško je ostvariv, s obzirom na činjenicu da je u prvoj polovini 2025. godine samo 23,5 posto Porscheovih vozila bilo električno .
Visoka ulaganja u prijelaz na električnu mobilnost dodatno su opterećenje, kao i činjenica da je prodaja električnih vozila dosada podbacila. Profitne marže obično su manje kod električnih vozila.
Blume je signalizirao promjenu politike, rekavši agenciji Dpa da su "sve političke prognoze o rastu električne mobilnosti bile previše optimistične".
Budućnost Porschea bit će u novim rukama, a bivši šef McLarena Michael Leiters spominje se kao mogući nasljednik. Trenutno su u tijeku pregovori s Leitersom, koji ima doktorat iz strojarstva i prethodno je 13 godina radio u Porscheu.
Njemačka automobilska industrija ključni je sektor u najvećem europskom gospodarstvu, podsjeća Dpa.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare