Vlasnik Rimac automobila, večerašnji gost Pressinga, ima velike planove za budućnost.
Zaposlili ste prvu gluhu osobu koja je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva?
Josip je počeo raditi kod nas prije par tjedana. Samo to što je uspio završiti fakultet bez da čuje predavanja pokazuje njegovu upornost. Meni uopće nije vrijedno spomena što smo ga zaposlili, nego je vrijedno spomena to što je on napravio. On razvija elektroniku za stop svjetlo na automobilu koji ćemo predstaviti u Ženevi. Tamo ćemo predstaviti dva automobila.
Što je plan za ovu godinu?
Što se tiče bicikala – 300 do 600 komada, ovisno o narudžbama. Trenutno ga testiraju policije i vojne postrojbe diljem svijeta. Trenutni kapacitet nam je 300 do 400 komada, ali dečki se trude proizvesti 600. Želimo napraviti 5 Concept Onea. Osnovna cijena mu je 850 tisuća eura. Zapravo, ne naplaćujemo dodatke. Moram reći da planiramo ići u veću količinu, ali nećemo raditi masovne automobile. Hrvatska je toliko neznačajno tržište. Ono što je bitno jest vrijednost koju stvaramo u Hrvatskoj.
Zašto ne uđete u koncept jeftinijih automobila?
Mi smo jedina profitabilna tvrtka koja proizvodi električni automobil na svijetu. Mi radimo najbolje sportske električne automobile. Mi nismo mogli drugačije, nismo si mogli priuštiti bacanje novca. Bitno je vrijednost koju proizvodimo u Hrvatskoj, bitno je što izvozimo. Stvorili smo svoju nišu.
Što je s električnim biciklom?
Zvonimir, naš prvi zaposlenik, bicikl je napravio iz hobija. Iskoristili smo elemente automobila i napravili bicikl. Odlučili smo napraviti i lansirati proizvod koji bi se nama sviđao, koji bi nama bio najdraži i cool. Sad je to poseban proizvod koji ima svoju ekipu koja se samo time bavi, koji nastupa na tržištu. Košta 8,5 tisuća eura. Radimo na drugačijem UX-u i tehnologiji. S tehnologijom i umrežavanjem stvorit ćemo sasvim novo korisničko iskustvo. Naš će električni bicikl omogućavati i dodatno iskustvo kroz duboku integraciju tehnologije i UX-a. Mnogo nas zanimljivih stvari očekuje u ovoj godini. Na tom tržištu ne postoji lider. Ne želimo proizvoditi najviše komada na svijetu, ali želimo biti najbolji.
Vojno i policijsko tržište je dosta zanimljivo i lukrativno…
Policija, kad ga proba, ne može vjerovati kakve performanse ima. Savršen je za funkcioniranje u gradu. Brži od motora, a nema emisiju štetnih plinova. Kombiniramo najbolje od dva svijeta, bicikl i motocikl, i odličan je. Abu Dhabi je oduševilo to što smo na daljinski način uspjeli updateati softver na biciklu i preko noći je s maksimalne brzine od 70 km/h došao do 100 km/h i to ih je oduševilo.
Što vas je tjeralo dalje?
Bilo je trenutaka kad sam mislio da ne mogu više. Uvijek sam se uspio izmigoljiti. Pomislio bih da o meni ovisi 150 ljudi. Teško je odustati. To je kao kocka, teško je odustati.
Koji su glavni problemi koji opterećuju poslovanje?
Što se tiče države same, nemamo previše dodirnih točaka. Izvršimo obveze na vrijeme i nitko nas ne dira. Međutim, okruženje bi trebalo biti više prilagođeno. Mi smo jedina zemlja u EU koja nema automobilsku industriju. Čak i Srbija i BiH je imaju, a mi nemamo.
Ne volim se puno miješati u politiku, ali mislim da se treba fokusirati na ekonomiju. Kad ljudi znaju proizvoditi, tada i ustaše i partizani i ploče sa ćirilicom padaju u drugi plan. Fokusirati se na gospodarski rast, ne treba izmišljati toplu vodu, napraviti sve da investitori dođu, olakšati birokraciju i bit će lakše.
Smatram da, kad se prilike pojave, treba sve napraviti da se to ostvari. Treba micati barijere, napraviti sve što se treba, kako bi investitorima privukli pažnju.
Koji vam posao pada najteže?
Fundraising. Prikupljanje sredstava za tehnologije. Ja želim razvijati tehnologiju, ali moram razgovarati s investitorima. Bio bih jako sretan da mi netko to skine s leđa. Pomažu mi kolege, ali to je najteži dio i velik pritisak i očekivanja koja svi imaju.
Završna misao, što će biti Rimac automobili za godinu ili za 3 godine?
Moramo biti svjesni da je ovo startup firma koja ima rizik. Ili ćemo postati veliki ili ćemo ostati mali i propasti. Imamo snažne temelje, profitabilna smo firma, rastemo, imamo narudžbi. Želimo biti tehnološki lider u tome što radimo, želimo biti sinonim za električni sportski automobil i želimo da su naša tehnološka znanja u velikoj lepezi proizvoda, od bicikala, automobila, električnih invalidskih kolica i da radna mjesta brojimo u tisućama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.