Zašto političari toliko vole komunicirati putem Facebooka

Vijesti 20. svi 201611:02 > 11:34
N1 (ilustracija)

U posljednje vrijeme domaći političari sve više koriste Facebook kao komunikacijski kanal putem kojeg komuniciraju s javnosti, medijima, i biračima. Ovaj trend posebno je zaživio uoči i nakon prošlih parlamentarnih izbora.

Tako primjerice prvi potpredsjednik Vlade Tomislav Karamarko čak i onda kada ga po nekoliko dana nema pred kamerama, uredno objavljuje statuse na svom profilu. Posljednji takav slučaj dogodio se tijekom afere Konzultatntica kad se od njega nije mogla dobiti izjava ‘uživo’ nego je informaciju da se sam prijavio Povjerenstvu za odlučivanje sukoba interesa podijelio na svom Facebooku.

Njegov politički oponent Zoran Milanović također je vrlo aktivan na Facebooku. Najbolje se to vidjelo uoči izbora u SDP-u kada je Milanović redovito objavljivao fotografije i komentare nakon gotovo svakog stranačkog skupa.

Nije šutio ni u jeku afere Konzultatntica već je svoj profil iskoristio za dijeljenje svojih stavova o situaciji u kojoj se našao Karamarko.

Naravno, tu su i poznati majstori društvenih mreža. Ivan Vilibor Sinčić i Gordan Maras te Jadranka Kosor kojoj je ipak primamljiviji Twitter.

Sinčić i Živi zid ponekad objavljuju i nekoliko statusa dnevno koji su u pravilu popraćeni velikim brojem lajkova i shareova.

Maras nije aktivan kao Živi zid, ali ne zaostaje ni on puno. Facebook koristi kako bi kritizirao Vladu, a njegove objave često završe na naslovnicama medija.

Jadranka Kosor, s druge strane, je postala prava majstorica kratkih poruka na Twitteru. Bivša premijerka uvijek duhovito komentira dnevne aktualnosti i izjave političara koje su joj redovita inspiracija.

Robert Pauletić se oštrim riječima obrušio na bivšeg predsjednika kazavši da je on ”nebitni starac unakažen bolesnom željom za vlasti”. Bez ocjenjivanja sadržaja napisanog, pitanje je bi li Pauletić to isto izjavio pred 6-7 kamera okružen s 10-ak novinara.

Navedeni političari naravno, nisu jedini, ali su među najeksponiranijima pa služe kao dobar primjer novih trendova u politici.

Ovaj način komunikacije političara, doista pokazuje da oni prate moderne tehnologije i da idu u korak s vremenom, ali im također omogućava da iznesu svoj stav bez da daju mogućnost novinarima da dobiju dodatna objašnjenja, kakva bi, u najvećem broju slučajeva, sigurno bila zatražena.