Predstava Michela Houellebecqa 'Elementarne čestice' u režiji Ivice Buljana skinuta je s programa Dubrovačkih ljetnih igara 'zbog sigurnosnih rizika'.
”Temeljem pismenog zahtjeva Dubrovačko-neretvanske županije za procjenom rizika postavljanja predstave Michela Houellebecqa „Elementarne čestice“ u sklopu 66. Dubrovačkih ljetnih igara, u srpnju 2015. u Kuparima, Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske je nakon izvršene procjene utvrdilo da bi izvođenje iste predstavljalo sigurnosni rizik.
Dubrovačke ljetne igre postupit će po zakonima Republike Hrvatske, a o promjeni programa javnost će uskoro biti obaviještena”, stoji u priopćenju koje je potpisala ravnateljica Dubrovačkih ljetnih igara Ivana Medo Bogdanović.
O razlozima skidanja predstave s programa pitali smo i nadležne u MUP-u.
”Ministarstvo unutarnjih poslova temeljem sigurnosne procjene Sigurnosno-obavještajne agencije uputilo je zatraženo mišljenje ravnateljici Dubrovačkih ljetnih igara kako bi izvođenje konkretne predstave predstavljalo sigurnosni rizik. Smatramo potrebnim naglasiti da mišljenje nije obvezujuće niti se radi o zabranjivanju izvođenja predstave, već je konačna odluka prepuštena organizatoru”, priopćeno je iz MUP-a.
Ovaj prvorazredni kulturni skandal u sutrašnjem Novom danu ekskluzivno će komentirati ugledna kritičarka, dramaturkinja, teatrologinja i spisateljica te prva intendantica u povijesti hrvatskog kazališta – Mani Gotovac.
Redatelj predstave Ivica Buljan ostao je zatečen zabranom.
”Nevjerojatan potez i atak na slobodu izražavanja. Želim službenu izjavu kako bih znao na što se pozivaju…”, rekao je za N1 Buljan.
Njegovo službeno priopćenje prenosimo u cijelosti.
”Michel Houellebecq je jedan od najvećih pisaca sadašnjeg vremena, a “Elementarne čestice” prema mišljenju kritike najznačajni je roman posljednja dva desetljeća koji je doživio velik broj kazališnih interpretacija, a prema njemu je snimljen film. To je navelo Mani Gotovac i mene da se kroz prizmu kazališta ovoga ljeta uhvatimo u koštac s djelom koje i u domaćoj javnosti, od objavljivanja 2004., uživa kultni status. Houellebecq piše u njemu o željeznoj ruci tržišta, bešćutnom zakonu ponude i potražnje, frustracijama i tjeskobama, ali i o poštovanju rada, žena, ljubavnog odnosa…