Tvrtka Citroen Savska u proteklih je 10 mjeseci provela istraživanje navika domaćih vozača i došla do nekih zanimljivh saznanja.
Projekt istraživanja proveden je putem upitnika koji su ispunjavali vlasnici vozila niže, srednje i više klase te vlasnici SUV-a, minivana te manjih dostavnih vozila s iskustvom vožnje od najmanje 3 godine.
Istraživanje provedeno na uzorku od gotovo tri stotine ispitanika pokazalo je da domaći vozači svakodnevno tijekom odlaska na posao u autu prosječno provode 24,3 minute. S istim ciljem prelaze prosječno do 9,2 kilometra. Na razini cijelodnevnog korištenja vozila, prosjek iznosi 56 minuta te 26 prijeđenih kilometara.
Unutar navedenih brojki, istraživanje pokazuje kako se čak 64% ukupnih putovanja odnosi na kraće rute, s prijeđenih manje od deset kilometara. To pokazuje kako domaći korisnici sve više koriste vozila za kraće rute i obavljanje obveza za odlazak u trgovinu, po djecu u školu, na piće s prijateljima.
Uzroci dužih putovanja kod ispitanika pokazuju kako se ista koriste za odlaske izvan grada i u najvećem postotku se odnose na odlaske na odmor (62%), odlaske na obiteljska okupljanja ili posjete (13%) ili poslovna putovanja (12%).
Vozila se najviše koriste u vremenskom periodu od 7 :00 do 8 :30 sati kada većina odlazi na posao, odnosno u periodu od 15 :00 do 18 :30 sati kada se kombinira povratak s posla s kupovinom namirnica.
Najmanji postotak korištenja vozila dešava se u periodu od 1 :00 do 4 :00 ujutro. Tijekom vikenda ili neradnih dana, vrhunac korištenja vozila događa se oko podneva kada se najčešće odlazi u trgovinu/shopping (61%). Nije iznenađujuće da korištenje vozila iza ponoći u vrijeme vikenda raste za čak 44% u odnosu na radni tjedan.
Prema istraživanju prosječno trajanje spremnika goriva traje, ukoliko nisu uključena duža putovanja, između 10 i 15 dana.
Zanimljivo je da 81 posto domaćih vozača ističe kako bez glazbe u autu ne bi mogli, a njih 23 posto je istaknulo kako im je prioritet biti zamijećen u prometu zbog atraktivnosti i dizajna vozila.