Nina Skočak, influenserica čije objave na društvenim mrežama imaju stotine tisuća pregleda, predvodi najmlađu hrvatsku listu za Europski parlament i nada se da će joj popularnost omogućiti mandat na nedjeljnim izborima, piše u četvrtak francuska novinska agencija AFP.
Nina Skočak predvodi prvu neovisnu izbornu listu Generacije Z s dvanaestero kandidata starih između 19 i 30 godina.
“Ovo je eksperiment da vidimo je li to uopće moguće, nitko to još nije učinio”, rekla je 26-godišnja Skočak agenciji France Presse. Njezina stručnost nadilazi modu iz 40-ih godina prošlog stoljeća koja je na njezine profile na TikToku i Instagramu privukla četvrt milijuna pratitelja.
Magistrica novinarstva u Zagrebu i politologije u Bruxellesu, Skočak je već prisutna u Europskom parlamentu gdje je 2022. postala stažistica.
Danas radi na promociji europskog istraživačkog programa Obzora čiji je cilj ojačati znanstvenu i tehnološku osnovu EU-a. Svoju kandidaturu najavila je na društvenim mrežama, a njezini pratitelji pomogli su joj da začas skupi potrebnih pet tisuća potpisa za kandidaturu.
“Nismo koristili tradicionalne metode”, kazala je AFP-u.
“Umjesto toga išli smo u barove i kafiće i tamo prikupljali potpise. Ljudi su došli na piće i dali su nam potpis”, objašnjava influenserica.
Lista Gen Z na kraju je skupila 8,5 tisuća potpisa, što je bio njihov prvi uspjeh.
“Mladi danas preferiraju svoje kanale, a ne tradicionalne stranačke strukture”, dodala je.
“Potrebne su nam drugačije platforme i metode da potaknemo njihov angažman”.
Mladi Hrvati malo znaju o EU
Skočak nije prva koja je pokušala nove metode vođenja kampanje, rekla je francuskoj agenciji Marijana Grbeša, politologinja sa Sveučilišta u Zagrebu.
Toga će biti još jer je glavna poruka mladih da ne žele da se o njima priča, nego da se s njima razgovara. Grbeša smatra kako je samo djelomično točna percepcija da mladi nisu zainteresirani za politiku. Problem je u načinu na koji političari komuniciraju s njima, naglasila je.
Skočak prema anketama ima jednoznamenkastu podršku, ali ona ističe kako cilj njezine kampanje nije samo da bude izabrana nego i da informira.
Njezini video isječci objašnjavaju izborni proces i pozivaju mlade da sudjeluju u oblikovanju političkog krajolika, piše France Presse.
U komentarima pod objavama mnogi pratitelji joj zahvaljuju što je napokon netko objasnio kako to sve funkcionira te pišu da će zbog nje po prvi put izaći na izbore.
“Skočak govori jezikom kojim govore mladi. To je veliki plus”, rekla je Grbeša, dodajući da 26-godišnjakinja pokušava mobilizirati mlade.
Francuska agencija prenosi kako ankete pokazuju da mladi Hrvati slabo znaju kako funkcionira EU.
Oko 71 posto njih smatraju da razumiju malo ili ništa o europskom savezu, dok je taj prosjek na razini cijele Unije 55 posto, pokazala su istraživanja Eurobarometra provedena za Europski parlament 2021. godine.
Skočak, pak, smatra da su mladi zainteresirani za europske izbore, no frustrirani su tradicionalnom politikom te trebaju ohrabrenje.
U odlazećem sazivu EP-a samo je troje zastupnika bilo mlađih od 30 godina, za što Skočak kaže da se mora promijeniti.
„Mladi donose drugačiji pogled u donošenju politika. Toga definitivno nedostaje”, rekla je.
Društvene mreže kao poticaj na izbore
Njezina lista sastavljena od sedmero žena i petero muškaraca, najmlađa je na europskim izborima. Njihov manifest usredotočen je na sudjelovanje mladih u politici, sigurnost interneta, održive politike i prava žena. Odlučna da pokaže da mladi, posebno žene, imaju svoje mjesto u politici, Ninina neovisna lista želi se suprotstaviti skretanju udesno hrvatske politike, piše AFP.
Zagovaraju snižavanje dobi za glasanje na 16 te kvote za mlade na izborima.
Skočak smatra da društvene mreže mogu mobilizirati ljude da glasaju. “Možda će izaći samo stotinu ljudi, a možda stotinu tisuća”, zaključuje u svom razgovoru s francuskom agencijom.
Skočak je nedavno bila tema i teksta Politica. “Postoji milijun konferencija u Bruxellesu o tome kako privući mlade da glasaju”, rekla je za taj medij.
“Samo nas uključite i to će se dogoditi automatski”, poručila je u tekstu naslova “Gen Z je spremna preuzeti uzde Europe”.
Ona tamo govori kako je ključ “transparentnost” te da EU mnogima ostaje misterij jer “se čini jako dalekom” od svakodnevnog života.
“Pokušavam objasniti što se događa u ovom balonu i kako to može utjecati na Hrvatsku”. “S društvenim mrežama to nije toliko teško – možete biti kreativni”, rekla je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
#related-news_3
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!