Iznad Omiša, ravno poviše kanjona rijeke Cetine, u tijeku je izgradnja mosta koji je dio omiške zaobilaznice. Most zapravo spaja dva tunela na brdima iznad rijeke Cetine te je riječ o jednom od najkompleksnijih projekata u novijoj hrvatskoj povijesti.
Zanimljivo, most je nastavak tunela koji je probijen prije desetak godina te je postao poznat kao tunel koji vodi iz ničega u ništa. Tek izgradnjom mosta i drugog tunela s druge strane rijeke cijela priča dobiva smisao. A smisao je da se kroz nekoliko godina napokon završi dugo očekivana i dugo obećavana omiška zaobilaznica kojom bi se smanjio pritisak na ljeti prekrcanu jadransku magistralu.
Drugi tunel već je ranije probijen, a u tijeku je postavljanje mota dugačkog 220 metara, piše Index.
“Most Cetina je gredni čelični most temeljen u završecima tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš, s najvećim rasponom od 152 metra između 2 oslonca. Vitka konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), uklapa se u okoliš i ne zatvara vizuru kanjona Cetine. Čelična konstrukcija bit će proizvedena u segmentima u radionicama i tako cestovnim putem transportirana na gradilište. Okrupnjavanje i montaža polovica mosta izvodi se u tunelima Komorjak Sjever i Omiš, a samo završno spajanje izvest će se na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela. Ukupna masa mosta iznosi 1100 tona”, stoji u opisu mosta na stranicama Strabaga, firme koja gradi most iznad Omiša.
Investitor su Hrvatske ceste. S radovima na drugom tunelu i mostu počelo se 2019. godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!