Književnici, glazbenici i likovnjaci ključ izlaza iz krize

Ekonomija 05. pro 201417:21 > 17:22
N1

Dok zakazuju izvoz i industrija - pokretač gospodarskog rasta u hrvatskoj mogao bi biti kulturni i kreativni sektor. Tako barem pokazuje europska statistika - jer prema njoj za kreativce i kulturnjake raste broj radnih mjesta kojih je gotovo dva i pol puta više od autoindustrije i pet puta više od telekomunikacija.

Za većinu ljudi muzeji su možda asocijacija za nešto staro ili apstraktno. No, stvarnost je zapravo drukčija – kreativne i kulturne industrije jedno su kreativno tržište koje snažno raste po svim ekonomskim mjerilima.

U Europskoj uniji tako najviše ljudi radi u građevini, slijedi posluživanje hrane i pića, a već na trećem mjestu se nalaze kulturnjaci i kreativci sa više od sedam milijuna zaposlenih.

Godišnji promet ovih industrija u Uniji iznosi čak 536 milijardi eura, čak četvrtina otpada na vizualnu umjetnost pod koju spadaju muzeji i sve što se nalazi u njima.

Gdje je u svemu tome Hrvatska pogledajte u prilogu Antonia Zavade.