Modna kompanija Gap priopćila je da započinje restrukturiranje s ciljem „revitalizacije” kompanije, pri čemu će zatvoriti 230 trgovina te u posebnu kompaniju izdvojiti svoj brend Old Navy, koji bilježi rast prodaje.
Objava obrisa plana restrukturiranja uslijedila je nakon objave poslovnog izvješća, koje je pokazalo da su prihodi prodaje Gapa i dalje u padu, dok su prihodi Old Navya porasli.
Prodaja Gapa pala je u četvrtom lanjskom tromjesečju za 5 posto na godišnjoj razini, a ista stopa pada zabilježena je i u cijeloj prošloj godini. Prodaja Old Navya je, pak, stagnirala u četvrtom kvartalu, dok je u posljednjih 12 mjeseci porasla za 3 posto.
Old Navy će postati samostalna tvrtka, dok će drugo kompanija, kojoj se još ne zna naziv, uključivati Gap, kao i njegove druge brendove, među ostalim, i Banana Republic.
Gap je priopćio kako će najveći broj trgovina biti zatvoren u Sjevernoj Americi. Dodali su kako je već zatvoreno 55 istoimenih trgovina, što znači da Gap trenutno na svjetskoj razini broji 742 trgovine.
Još nije jasno koliko će radnih mjesta biti ukinuto, ni gdje će u iduće dvije godine biti zatvorene ostale trgovine.
To je dio strategije „revitalizacije” brenda te ostvarivanja veće prodaja putem interneta, za što se nadaju iz kompanije da će dosegnuti 40 posto ukupnih prihoda.
Jednom poznat po cool, sportskoj i ugodnoj odjeći te promoviran kroz vrhunske oglašivačke kampanje, u kojima su sudjelovale i Madonna te reperica Missy Elliott, Gapova popularnost među mladima i modno osviještenima oslabila je u zadnjih nekoliko godina.
Jeftinije modne marke kao što su Zara, H&M i Forever 21 sad privlače mlađe kupce, a Gapova prodaja je posljednjih godina zabilježila pad.