U Hrvatskoj je u svibnju potrošnja u maloprodaji porasla 4,3 posto na godišnjoj razini, ojačavši već 16. mjesec zaredom, ali sporije nego mjesec dana prije.
Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u četvrtak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u svibnju porasla 2,3 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na svibanj prošle godine ojačala 4,3 posto.
Potrošnja na godišnjoj razini raste neprestano od veljače 2021. godine, već 16. mjesec zaredom, no u svibnju je rast bio sporiji nego u travnju, kada je rast iznosio 5,7 posto.
U svibnju je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima ostao nepromijenjen na godišnjoj razini, dok je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, porastao za 6,7 posto, pokazuju podaci DZS-a.
U prvih pet mjeseci ove godine promet od trgovine na malo realno je porastao 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Rast potrošnje u svibnju ukazuje na nastavak rasta gospodarstva u drugom tromjesečju.
Nedavno je DZS objavio da je u prvom tromjesečju bruto domaći proizvod porastao 7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, što je četvrti kvartal zaredom kako se gospodarstvo oporavlja od koronakrize.
„Učinak baznog razdoblja i snažna neizvjesnost zbog geopolitičkih događanja zasigurno će usporiti dinamiku pozitivnih promjena u trgovačkoj djelatnosti. Na obuzdavanje potrošnje djeluje i visoka percepcija inflacije, koja je pod snažnim utjecajem rasta cijena hrane i energije. S druge strane, po umjerenim stopama nastavit će se rast zaposlenosti i pad nezaposlenosti”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.
Očekuju dobru turističku sezonu i dvoznamenkastu stopu rasta kako fizičkih, tako i financijskih pokazatelja.
„To će zasigurno djelovati na očuvanje raspoloživog dohotka te tako utjecati u pozitivnom smjeru na maloprodajna kretanja”, zaključuju analitičari RBA.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!