Umirovljenicima isplaćeni trostruki iznosi mirovina, tjednima nisu dobili obavijest, oglasila se banka

Ekonomija 03. srp 202412:02 3 komentara
Bankomat
Dusko Jaramaz/PIXSELL

Umirovljenici koji primaju mirovine iz drugog mirovinskog stupa od HRMOD-a, u lipnju su dobili višestruke uplate na račune. Tjednima ih, kažu, nitko nije obavijestio da se dogodila greška pa nisu znali kako i kada će biti riješena, niti što se zapravo dogodilo. Iz HRMOD-a kažu da je do greške došlo u Hrvatskoj poštanskoj banci zbog tehničkih prilagodbi sustava. Iz HPB-a pak poručuju da je u tijeku proces povrata sredstava, premda je od uplate prošlo već mjesec dana.

Dvostruke i trostruke uplate mirovina za lipanj iz drugog mirovinskog stupa, koje isplaćuje Hrvatsko mirovinsko osiguravajuće društvo, sjele su na račune korisnika Hrvatske poštanske banke. Na tu grešku upozorilo nas je nekoliko čitatelja. Pritom ne zamjeraju što su dobili veće uplate, nego što im se nitko nije javio s objašnjenjem što se dogodilo i najvažnije, na koji način će se greška ispraviti.

Umirovljenike zanima tko je odgovoran, ali i hoće li im se novac skidati s računa ili pak jednostavno neće dobiti uplate u narednim mjesecima. Zanimljivo, HPB je u svibnju najavio da će u lipnju isplata mirovina iz prvog stupa kasniti nekoliko dana zbog tehničkih prilagodbi u sustavu zbog pripajanja Nove hrvatske banke.

“Navodno je uvećane isplate u lipnju dobilo nekoliko tisuća umirovljenika. Tjednima se korisnicima nitko nije obratio, a ni danas nije poznato kako će se to riješiti. U srpnju su stigle normalne uplate”, kaže umirovljenik za Mirovinu.hr.

Za sve je odgovorna banka?

HRMOD kaže kako je za sve odgovorna banka.

“Prilikom uplate mirovine za lipanj, Hrvatska poštanska banka kao poslovna banka Društva izvršila je višestruke uplate na račune pojedinih korisnika Hrvatskog mirovinskog osiguravajućeg društva. Do nenamjerne pogreške je došlo uslijed tehničkih prilagodbi sustava banke. Banka je otklonila poteškoće te je preuzela obavještavanje korisnika vezano uz povrat pogrešno doznačenih sredstava na njihove račune. Problem je u postupku rješavanja”, rekla  je savjetnica za odnose s javnošću, Aleksandra Štingl.

Štingl dodaje i da je HRMOD odmah mailom obavijestio sve svoje korisnike da se dogodila greška. Ostaje, međutim, nejasno, zašto je Hrvatska poštanska banka šutjela o ovom slučaju, i to mjesec dana, s obzirom na to da su višestruke mirovine za lipanj isplaćene početkom tog mjeseca, a sada je već stigla i srpanjska uplata. IZ HPB-a pak ne otkrivaju previše.

HPB: U tijeku je proces povrata sredstava

“U lipnju su zbog tehničke pogreške prilikom zadavanja naloga za isplatu mirovina u izoliranim slučajevima na račune korisnika provedene ponovljene uplate. Banka je tehničku pogrešku odmah otklonila te je u tijeku proces povrata sredstava između korisnika i njihovih poslovnih banaka”, rekli su za Mirovina.hr iz HPB-a. Pritom nisu otkrili o koliko je točno korisnika riječ, kao ni kako će sam povrat izgledati i kada će biti obavljen.

Osim HRMOD-a, mirovine iz drugog stupa umirovljenicima isplaćuje i Raiffeisen mirovinsko osiguravajuće društvo (RMOD). Hrvatska je imala oko 17.500 korisnika osnovnih mirovina u svibnju, prema posljednjim podacima Zavoda za mirovinsko osiguranje. Riječ je o umirovljenicima koji na tu osnovnu mirovinu, koja u prosjeku iznosi 721 euro, primaju i mirovinu iz drugog mirovinskog stupa. Od toga, oko 900 mirovina iz drugog stupa izabrali su građani koji su u mirovinu otišli ove godine. Njihova osnovna mirovina iznosi 635 eura.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare