Već po nazivu svatko s imalo znanja o autima i Volkswagenu shvatit će da smo na testu imali jednu od vrhunskih izvedbi Tiguana. Nakon predstavljanja ovog proljeća, postalo je jasno da standardna novinarska pretjerivanja poput Baby Touarega ovaj put nisu daleko od istine.
Kada su vam konkurenti sjajni poput BMW-a X1 ili sveprisutnog Qashqaia, jasno je da morate klijenteli ponuditi nešto atraktivno i primamljivo da bi se izborili za svoje mjesto pod suncem. Iako je s prvom generacijom Tiguana VW napravio dobar posao, s drugom je odlučio zasjesti na sam vrh. Novi je model nastao na već dobro nam poznatoj MQB platformi. Tiguan je u odnosu na prethodnika narastao, no ključno je da je dobio 77 mm više prostora između osovina što direktno utječe na prostranost putnika, posebno onih na stražnjim sjedalima. Kada k tome dodamo da će prtljažnik progutati punih 615 litara s dignutim naslonima stražnjih sjedala (1655 litara kada ih spustite), jasno je da po pitanju praktičnosti neće biti zamjerki. Kada još znate da je sve navedeno postignuto uz uštede na težini, uz bolju aerodinamiku i ekonomičnije motore, jasno je da nema detalja na koji se nije mislilo.
Bogata oprema
Po drugim pitanjima, kao što je kvaliteta izrade izvana ili iznutra ne treba previše lamentirati. O se Tiguanu priča kao o povoljnom autu jer početni model košta prihvatljivih 182.600 kn, ali za primjerak koji gledate treba izdvojiti 380.739 kn. Iako je testni model po dobrom starom običaju uvijek primjer za ono što određeni model nudi, riječ je o popriličnoj svoti novaca pa se za to očekuje i određeni nivo kvalitete. I Volkswagen po dobrom običaju tu ne razočarava. Od karoserije koja je iznimno čvrsta i kompaktna, vrata koja se zatvaraju na karakterističan način koji ne ostavlja nikakve dvojbe oko solidnosti, dobre zvučne izolacije pa do visoke tehnologije i bogatstva opreme koju nude novi VW modeli. Sve navedeno, kao i poslovična vjernost naših kupaca VW brendu čine svako, pa i poveliko ulaganje u neki njihov model kao mudro ulaganje s kojim ćete kroz period eksploatacije najmanje izgubiti, a o brzini prodaje rabljenog da i ne govorimo.
Za one koji idu ukorak s vremenom svakako će biti zanimljivi sustavi povezivosti MirrorLink i Appleov CarPlay. Ne treba zaboraviti ni TFT ispred vozača koji mu pruža sve informacije od osnovnih očitanja s instrumenata do karte navigacije, putnog računala ili glazbe koju slušate.
Avanturist
Sve navedeno nije došlo preko noći. Pouzdani i snažni motori (u našem slučaju dvolitreni TDI od 150 KS) putem 7-brzinskog DSG mjenjača snagu isporučuje na sva četiri kotača putem 4Motion pogona. Kako vozač ne bi previše razbijao glavu time kada koristiti koje off-road mogućnosti, VW je pojednostavio stvari i okretnim selektorom omogućio odabir najbolje varijante pogona i ESP-a za podlogu ili situaciju (snijeg, blato) kojom trenutno vozite. Iako ne vjerujemo baš da ćete Tiguanom istraživati vrleti Paklenice ili Sjevernog Velebita, u njegove mogućnosti izvan asfalta nemojte sumnjati. Već smo s prvim Touaregom ostali zaprepašteni kada smo u praksi vidjeli što se može na cestovnim gumama, stoga bez obzira što Tiguan ima gradsko ispeglano odijelo, ispod toga se skriva pravi avanturist.
Ako vas zanima drugačiji način vožnje, recimo da novi Tiguan može povući prikolicu od 2.5 tone pa ni kamp kućica niti čamac na prikolici neće biti prepreka da potrpate cijelu obitelj i krenete na more. Na tom putu za mirnu vožnju brinut će se brojni sigurnosni sustavi poput upozorenja za prelazak iz trake u traku, upozorenja na eventualni sudar i autonomno kočenje u slučaju naleta na drugo vozilo ili pješaka, a ako ipak bude prekasno tu su sustavi kočenja za post-kolizijsku situaciju. Sedam zračnih jastuka kao i „meki“ poklopac motora brinu za neoprezne pješake.
Jasno je da je s Tiguanom VW ozbiljno zakoračio u vrh kategorije, a to potvrđuje i vožnja koja je uvijek bila jača strana svih Volkswagenovih modela. Dobro odmjeren upravljač uz idealnu ergonomiju omogućit će idealan smještaj za sve vozače, što je neophodno za svaku ozbiljniju vožnju. Snaga od 150 KS prava je mjera za Tiguan, i iako postoji i jači model od 190 KS nismo sigurni koliko u praksi ima razloga za njega. Sjajno proračunati odnosi u 7-brzinskom DSG-u „ispucavaju“ se munjevitom brzinom pri laganoj vožnji pa ćete tako neprimjetno stići do „šeste“ ili „sedme“, a da niste toga ni svjesni. U laganoj vožnji prebacivanja su neprimjetna, osim ako nemate pogled na mjeraču okretaja. Ako odlučite malo iskoristiti dobra vozna svojstva i tradicionalno dobro pogođen kompromis po pitanju ovjesa koji garantira mirnu i sigurnu vožnju, dobro će vam doći polugice iza upravljača kojima ćete ručno birati prijenosni odnos. Tada će dobra kontrola naginjanja i poprilična zaliha snage omogućiti i stvarno brzu vožnju, pod uvjetom da odostraga niste zaboravili djecu ili labradora. Precizno upravljanje i dobro ležanje nisu prioriteti kod ovakvih vozila, no lijepo je znati da ako već birate SUV da se ne morate odreći i vozačkih zadovoljstava. U gradu će posebno žene voljeti izdignutu poziciju sjedenja koja uz pomoć parking asistencije i kamere garantiraju da će parkiranja proći bezbolno. Predugo bi trajalo da navodimo što je sve od dodatne opreme imao naš Tiguan, ali recimo da su LED glavna i dnevna te stražnja svjetla i automatsko paljenje dugih svjetala, kao i 8“ i ekran infotainment sustava s CD playerom, USB i AUX ulazima, Bluetooth konekcijom i osam zvučnika u serijskoj opremi. Od dodataka spomenut ćemo kameru za vožnju unatrag, navigaciju i zimski paket pranja prednjih svjetala, grijane mlaznice za pranje vjetrobrana i grijanje prednjih sjedala. Još jedan dokaz da nekadašnje priče o skromnim opremama VW-a u startu više „ne drže vodu“.
Ako razmišljate o vozilu ove klase, onda vam vjerojatno cijena neće biti od presudne važnosti. To govorimo zato što testirani Tiguan, iako 200.000 kn skuplji od osnovnog modela, ne odskače previše od boljih primjeraka iste kategorije. Pa ako gledate neku bolju Mazdu CX-5 ili Hondu CR-V (pa čak i KIA-u Sportage ili Hyundai Tucson), s High Power motorima cijena našeg Tiguana više neće izgledati tako visoka.
Tehnički podaci
Motor: 2.0 TD
Snaga: 150 KS
Ok.moment: 350 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 9.3 s
Vmax: 201 km/h
Potrošnja: grad 7,3, otvoreno 5,4 l/100 km
CO2: 149 g/km
Cijena: osnovni model 182.600 kn, testirani 380.739 kn
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.