Hoće li se svijet, odnosno vodeće zemlje EU-a riješiti dizela i je li taj proces počeo. Naime, prvi je put dizelsko gorivo skuplje od benzina, i to već tjednima.
Sve više se raspravlja o smanjenju proizvodnje i prodaje automobila na dizel, kojima se zabranjuje vožnja središtima europskih metropola. O ovoj iznimno zanimljivoj temi bilo je govora u emisiji Studio 4, s Igorom Grozdanićem, stručnim suradnikom za energetiku i zaštitu okoliša pri HGK.
“Prema svim pokazateljima, era dizela dolazi kraju i možemo reći da dizel odlazi u prošlost. Posebno od 1. siječnja 2020. godine, kada se i brodski promet mora prilagoditi odsumporizaciji dizela s 3,5 na 0,5 posto”, upozorio je Grozdanić u razgovoru za HRT.
“Naši gradovi na obali ne prate taj trend i nabavljaju autobuse na dizelsko gorivo. Nisu krivi samo gradovi, nego i ministarstva u nedosljednosti kreiranja svojih strategija. Pod izlikom nabave novih autobusa, nabavljaju se dizelski autobusi koji nisu nikakvo rješenje”, govori Grozdanić.
Grozdanić je naglasio da prijelazno razdoblje za dizelaše neće nastupiti odmah i restriktivne mjere, kao što su veći porez i trošarine, neće biti velike. Cijena dizela rast će zbog problema rafinerijske prerade.
Mnogi europski i japanski proizvođači najavili su da će prestati proizvoditi dizelska vozila u idućih godinu dana, rekao je Grozdanić.
EU će pokušati promijeniti svoj vozni park i sva dizelska vozila otići će na Bliski istok i Tursku, naglasio je Grozdanić.
“Dokazano je da višak sumpora loše utječe na zdravlje građana, stvaraju se kisele kiše i efekt staklenika. U sljedećih 15 godina stvarat će se premosnica između današnjih motora s unutarnjim sagorijevanjem i električnih vozila, a to će biti prirodni plin. Ti novi automobili ne bi trebali biti skuplji”, rekao je Grozdanić za HRT.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.