Oglas

Na slovenskim autocestama sve je više "porezotina", otkrivamo čemu one služe

author
N1 Slovenija
14. kol. 2023. 13:19
1691997904-zlebicenje2-750x479
Screenshot / Google Earth | Screenshot / Google Earth

Takvi usjeci postoje na čak 234 mjesta na slovenskim autocestama. Stoga se postavlja pitanje kako doprinose sigurnosti prometa i skraćuju li životni vijek ceste?

Oglas

Riječ je o mjeri poboljšanja odvodnje s prometnice, odnosno drenaže. Njime se želi spriječiti stagniranje debljeg sloja vode na kolniku koji bi mogao uzrokovati tzv. akvaplaning – gubitak kontrole nad vozilom zbog tankog sloja vode između gume i površine ceste, piše N1 Slovenija.

Mjera mehaničkog brazdenja vozne površine stručno se naziva "žljebljenje", jer se posebnim strojem u usjeku napravi nekoliko utora kroz koje otječe voda. Rezovi su duboki između 3 i 7 milimetara, objašnjavaju u Darsu, tvrtki koja održava slovenske autoceste.
To su mjesta gdje se poprečni nagib ceste mijenja s jedne na drugu stranu.

Kako su objasnili u Darsu, to je obično predviđeno u sklopu obnove ili novogradnje prometnice, no samo iznimno se na tu mjeru odlučuje naknadno, ako je otjecanje vode s određenog dijela prometnice lošije od očekivanog.

"Međutim, prvo je potrebno utvrditi uzrok stagnacije vode, jer se ponekad pokaže da je za stagnaciju vode npr. kriv je asfaltni sloj i potrebna je samo lokalna sanacija”, priopćili su.

Unatoč tome što je riječ o planiranom "oštećivanju" kolnika, iz Darsa tvrde da utore ne skraćuju vijek trajanja kolnika. "Ne, jer su utori napravljeni u za to predviđenoj rešetki i nisu toliko duboki", dodaju.

Dars je u siječnju ove godine s ljubljanskom tvrtkom Avavias potpisao dvogodišnji ugovor o obnovi utora na slovenskim autocestama vrijedan 320.000 eura.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama