Generacija X i baby boomeri razumiju značenja koja se kriju iza Emojija, ali nisu sigurni u svoju sposobnost da ih koriste, pokazalo je novo istraživanje Sveučilišta u Ottawi. "Otkrili smo da je manje vjerojatno da će stariji korisnici koristiti emojije, da koriste manje emojija i da se osjećaju manje ugodno u svojoj sposobnosti tumačenja emojija", izjavila je glavna autorica studije, Isabelle Boutet, u izjavi.
Istraživanje, koje se naziva prvim “sveobuhvatnim istraživanjem” međugeneracijske upotrebe emojija, uključujući odrasle starije od 60 godina, objavljeno je ovog mjeseca u časopisu Computers in Human Behavior Reports, piše NY Post.
Tim iz Ottawe posebno je istraživao osam emojija – tri su bila usredotočena na sreću, dva na tugu, dva na iznenađenje i jedan na ljutnju. 240 odraslih osoba u dobi od 18 do 80 godina prikazano je su nekoliko emojija nasumičnim redoslijedom. Sudionici su ocjenjivali intenzitet kojim su emoji prenosili svaku emociju. Istraživači su analizirali učestalost, raznolikost, lakoću i točnost tumačenja kako bi razumjeli kako dob utječe na korištenje emojija.
Studija je otkrila da je najteži emoji za starije odrasle osobe bio iznenađeni emoji “širokih očiju”, koji je žuto rumeno lice sa širom otvorenim očima i podignutim obrvama. Što je još šokantnije, druga najteža kategorija bila je sreća (uključeno je “nasmiješeno lice”, “nasmiješeno lice s nasmiješenim očima” i “široko nasmiješeno lice s nasmiješenim očima”).
“Ovaj obrazac rezultata navodi nas na zaključak da stariji korisnici imaju motivaciju i sposobnost za korištenje emojija, ali im nedostaje samopouzdanje i opća tehnološka stručnost potrebna za prilagodbu ovom načinu komunikacije”, dodala je glavna koautorica studije Isabelle Boutet, izvanredna profesorica na Fakultetu za Psihologija.
Tim vjeruje da je važno promicati korištenje emojija za starije odrasle osobe zbog njihove sposobnosti da olakšaju međugeneracijsku interakciju. “Programeri softvera mogli bi razmotriti modificiranje postojećih izbornika emotikona kako bi se olakšala njihova upotreba kroz generacije, na primjer, stvaranjem nedvosmislenih emotikona koje stariji korisnici mogu lakše protumačiti”, rekla je Boutet.
Ovo nije prva znanstvena studija o korištenju Emojija – samo prošli mjesec, istraživanje objavljeno u International Journal of Hospitality Management otkrilo je da kupci daju više napojnica kada poslužitelji i restorani uključuju emojije s prijedlozima napojnica na računima, prenosi Večernji list.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!