Osnovni cilj svakog poslovnog odnosa je učenje i doprinos, a iz toga će neminovno proizaći uspjeh i zapaženi rezultati. Donosimo vam nekonvencionalne i originalne savjete nekih od najuspješnijih ljudi 21. stoljeća.
1. Uvijek budite ljubazni prema tajnicama
Bez obzira na kojoj poziciji se vi nalazili – ne podcjenjujte moć koju imaju tajnice. Nikad ne znate koga one znaju – Ambra Benjamin, stručna suradnica u Facebooku.
2. Upoznajte svoje slabosti
Upoznajte se sa svojim demonima i slabostima. Ukoliko ih niste svjesni, pitajte druge. Iako možda neće biti lako čuti odgovor na to pitanje – pitajte bivše poslodavce i kolege koje su vaše najveće mane na poslu jer tek nakon što ih osvijestite moći ćete raditi na njima – David Osborne, predsjednik i osnivač Simmetry Solutionsa.
3. Simpatičnost je na cijeni
Poslodavci žele raditi s ljudima u čijem društvu se, između ostalog, osjećaju ugodno. Promaknuće nekog bezveznjaka je iznimka, nikako ne pravilo – John Fawkes, savjetnik za karijeru.
4. Učite o svemu što vas zanima
Čitajući i informirajući se o području koje vas zanima pripremate se za budućnost pa kada se vaš posao iz snova pojavi – bit ćete spremni – Sarah Jansen, spisateljica i urednica.
5. Postavite prava pitanja
Možete učiti, mentorirati i razvijati svoje vještine postavljajući prava pitanja. Naučite postavljati pitanja na ispravan način i mnoga vrata će vam se otvoriti – Jan Theys, autor i pravnik.
6. Usudite se biti drugačiji
Možda nemate vještine koje je poslodavac naveo u oglasu za posao, no ukoliko ste jedinstveni i originalni također možete pronaći svoj put do boljeg posla ili pozicije – John Fawkes, savjetnik za karijeru.
7. Posao je maraton, a ne sprint
Želite li dugoročno biti uspješni i produktivni, naučite se kako odvojiti bitno od nebitnog, gdje ubrzati, a gdje usporiti te uvijek pazite da imate dovoljno energije kako biste stigli obaviti sve obaveze – Michael O. Church.
8. Podijelite zasluge
Čak iako ste vi zaslužni za većinu odrađenog posla, podijelite zasluge jer na taj način stvarate jače veze unutar tima – Jane Chin.
9. Ne izbjegavajte neformalno druženje s kolegama
Izbjegavanje odlaska na piće nakon posla s ostatkom kolega ne bi trebalo štetiti vašoj karijeri, no vjerojatno hoće – Jane Chin.
10. Otvoreno govorite o svojim promašajima
Ljudi će vas više poštovati i slijediti ukoliko vide da ste spremni na rizik i da se ne sramite učiti iz svojih pogrešaka – Mira Zaslove.
11. Ne bježite od posla
Promaknuće se ne zaslužuje zbog dobro odrađenog posla, nego zbog novih i originalnih stvari i projekata koji prvotno nisu niti bili dio opisa vašeg radnog mjesta – Victor Wong, CEO u PaperG, piše Jutarnji list.