Max Verstappen okrunio se naslovom svjetskog prvaka Formule 1 u prilično bizarnim okolnostima nakon što je uvjerljivo pobijedio na Velikoj nagradi Japana u nedjelju.
Utrka je bila koatična, prekidana zbog kiše pa ponovno vožena. I to sve prije kaosa koji je nastao zbog toga što nije bilo jasno je li Verstappen obranio naslov.
Veći dio utrke činilo se kao da će vozač Red Bulla biti prisiljen čekati do sljedeće velike nagrade, one u Austinu, kako bi osigurao naslov najboljeg vozača po drugi put u svojoj karijeri jer je utrka bila prekinuta zbog kiše. Kada je opet počela, bila je znatno skraćena, ostavljajući naizgled manje dostupnih bodova, a s Verstappenovim suparnikom Charlesom Leclercom koji je crtu prešao drugi, činilo se da je matematički još uvijek u lovu na naslov.
Dakle, kada je Verstappen završio, u početku je slavio samo pobjedu u utrci – svoju 12. u sezoni – i u skladu s tim završio svoj prvi intervju nakon utrke.
Ali Ferrarijev Leclerc je, pod pritiskom Verstappenovog momčadskog kolege Sergia Pereza, presjekao posljednji zavoj i zaradio kaznu od pet sekundi nakon završetka utrke, čime je završio svoj put prema naslovu, piše CNN.
“Jesam li svjetski prvak?”
“Jesam li ili nisam? Čujem različite stvari”, rekao je Versappen nakon što je proglašen svjetskim prvakom tijekom drugog intervjua koji je davao nakon utrke.
Informacija je potvrđena, a on je sjeo ispred transparenta ‘Svjetski prvak’. “Osjećam se pomalo usamljeno”, rekao je.
Ipak, vozač Red Bulla nije bio posve siguran u svoj novi status dvostrukog svjetskog prvaka, čak ni nakon slavlja na podiju povodom pobjede u utrci, budući da su pravila koja propisuju bodovanje po kiši izazvala zabunu.
“Jesam li ja svjetski prvak?”, upitao je Verstappen Jensena Buttona prije intervjua na podiju.
Prema FIA-i, upravnom tijelu motosporta, mogli bi se dodijeliti puni bodovi, a ne raspoređeni bodovi, jer je utrka nastavljena nakon odgode zbog kiše, dajući Verstappenu prednost od 113 bodova u svjetskom prvenstvu sa samo 112 preostalih za pobjedu na stazi.
Kaotična utrka
Kiša je padala cijelo poslijepodne u Suzuki i slijevala se niz automobile kad je utrka počela. Leclerc je u prvom zavoju izazvao Verstappena za pole, ali branitelj naslova svjetskog prvaka držao je svoju liniju izvana i ostao u vodstvu. Iza njih, Ferrarijev Sainz je ispao iz utrke, dok je Williamsov Alex Albon pretrpio kvar na mjenjaču i također bio prisiljen odustati.
Pierre Gasly iz Alpha Taurija pokupio je krhotine sa Sainzova kamiona za oporavak i otišao u boks. Njegova vožnja pored kamiona podsjetila je na Julesa Bianchija koji je poginuo nakon što se svojim bolidom zabio u kamion prije osam godina i time je izazvao bijes vozača i timova. “Nema poštovanja za život vozača, kao ni za uspomenu na Julesa”, oglasio se na Instagramu Bianchijev otac Philippe. Gasly je kasnije dobio 20 sekundi kazne i dva kaznena boda zbog prebrze vožnje u uvjetima crvene zastave. FIA je u priopćenju objavila da je pokrenula “temeljitu provjeru događaja”.
Na korak od rekorda
Ubrzo nakon toga, utrka je prekinuta i uslijedila je gotovo dvosatna odgoda, dok se čekalo da uvjeti postanu sigurniji. Kad je utrka ponovno startala iza sigurnosnog automobila koji je pomogao očistiti stazu od vode, nebo je još bilo oblačno. Nekoliko vozača izašlo je u boks ubrzo nakon ponovnog starta, kako bi zamijenili gume.
Verstappen je bio među njima i nakon što je izašao iz boksa s lakoćom se probijao kroz teren i ponovno preuzeo vodstvo, ostvarujući četiri sekunde prednosti ispred Leclerca, koji je u početku izgledao kao da mu je ugodno na drugom mjestu, osam sekundi ispred Pereza.
Verstappenova prednost samo se povećavala, prvo na 10, a potom i 15 sekundi u odnosu na Leclerca, čija se pozornost usmjerila na bolid iza dok se Perez približavao Ferrariju prema kraju utrke.
U zadnjem zavoju, Leclerc je na kraju popustio Perezovom pritisku i zaključao posljednju etapu utrke, presjekao zavoj i dobio kaznu od pet sekundi koja ga je degradirala na treće mjesto.
Dvadeset sedam sekundi do kraja, Verstappen je došao do pobjede, dodatno potvrdivši svoju dominaciju u sezoni tijekom koje je pobijedio na 12 od 18 utrka.
Treba mu samo još jedna pobjeda iz preostale četiri utrke da izjednači rekord u najvećem broju Grand Prix pobjeda osvojenih u jednoj sezoni – trenutno ga drže Michael Schumacher 2004. i Sebastian Vettel 2013.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!