Međunarodni zdravstveni aktivisti i skupine koje se bore protiv alkoholizma u četvrtak su pozvale veliku zakladu za borbu protiv HIV-a i malarije da odmah prekinu partnerstvo s nizozemskom pivovarom Heineken.
U otvorenom pismu direktoru Svjetske zaklade za borbu protiv AIDS-a, tuberkuloze i malarije, savez više od dvije tisuće zdravstvenih organizacija izrazio je “duboku zabrinutost” zbog partnerstva, istaknuvši da će to samo pomoći Heinekenu da proširi svoj marketinški doseg.
“Transnacionalne korporacije koje proizvode i agresivno reklamiraju alkohol računaju na štetnu konzumaciju alkohola kako bi prodavali i zarađivali”, stoji u pismu.
U njemu se optužuju tvrtke poput Heinekena da potkopavaju i obaraju dokazane zakone vezane za alkohol, “a u isto vrijeme šire svoje mreže distribucije i marketing kako bi proširili svoje tržište” na siromašnije države.
Otvoreno pismo je poslano budućem direktoru Zaklade Peteru Sandsu, predsjednici izvršnog odbora Aidi Kurtović, te prijelaznom izvršnom direktoru. Potpisala ga je Katie Dain iz NCD Alliancea koji okuplja više od 2 tisuće zdravstvenih organizacija u svijetu, Kristina Sperkova iz IOGT Internationala, udruge koja se bori protiv alkoholizma, te Sally Casswel iz Globalnog saveza za mjere oko alkohola.
Svjetska zaklada, sastavljena od vlada, civilnog društva i privatnog sektora, ulaže oko 4 milijarde dolara godišnje u programe borbe protiv infektivnih bolesti. Prošlog je tjedna najavila novo partnerstvo s Heinekenom za koje je rekla da će “dodatno poboljšati napredak prema zajedničkom cilju” borbe protiv epidemija u Africi.
Heineken, druga najveća pivovara na svijetu, u sklopu dogovora bi pomogla u logistici i komunikaciji kako bi Zaklada dosegla specifične demografske skupine koje su pod najvećim rizikom od oboljevanja od HIV-a, tuberkuloze i malarije.
Seith Faison, glasnogovornik te organizacije, rekao je kako je pismo primljeno i uzeto na razmatranje.
“Cijenimo zaključke o ulozi alkohola u javnom zdravstvu i razvoju”, napisao je glasnogovornik u odgovoru na upit Reutersa.
“Tu zabrinutost shvaćamo ozbiljno”, dodao je.
No ustvrdio je i kako su rizici i dobrobiti partnerstva s Heinekenom detaljno ispitani sredinom prošle godine, prije no što je sporazum postignut, od strane viših menadžera Zaklade.
Istaknuo je kako će Heinekenovi stručnjaci za opskrbu surađivati s planerima zaklade kako bi bolje dostavljali lijekove i zdravstvene potrepštine onima kojima su potrebne.
Heineken je naglasio kako je predan “odgovornom marketingu” i da u svojim reklamama zagovara umjerenu konzumaciju alkohola.
Ta nizozemska tvrtka je rekla i kako će zaklada omogućiti objema organizacijama da “zajedno pomažu više ljudi diljem Afrike”.