U 20 godina 20 nesreća ruskih putničkih aviona

Svijet 01. stu 201509:21 > 09:24
REUTERS/Stringer

Ranija povijest ruske avijacije je prilično tragična. U posljednjih 20 godina dogodilo se 20 nesreća u putničkim avionima ruskih aviokompanija, u kojima je živote izgubilo 1 330 ljudi, piše Independent.

Rušenje ruskog putničkog aviona iznad Sinaja koje se dogodilo u subotu tek je posljednja u seriji tragedija i fatalnih nesreća koje su se dogodile ruskim aviokompanijama.

Nakon raspada Sovjetskog saveza, izrodilo se na desetke malenih aviokompanija. Među njima je bila i Kogalymavia, bazirana u sjevernoj Sibiru, aviokompanija čiji se avion srušio u Egiptu između Sharm el Sheikha i St. Petersburga.

REUTERS/Stringer
REUTERS/Stringer
REUTERS/Stringer
REUTERS/Stringer
REUTERS/Stringer


U 20 godina poginulo 1 330 ljudi

Tragedija u Egiptu nije prva koju je pretprjela Kogalymavia, koja leti pod brendom Metrojet. Na Novu godinu 2011. avion koji je trebao letjeti od Surguta do Moskve zapalio se dok je još bio na pisti, a tada je poginulo barem četvero ljudi.

U posljednjih 20 godina dogodilo se 20 teških nesreća na putničkim letovima ruskih aviokompanija, u kojima je poginulo ukupno 1 330 ljudi. Uznemirujuća je to brojka, ako se računaju napreci u avijacijskog sigurnosti drugdje u svijetu. U Velikoj Britaniji, u kojoj je mnogo više letova i putnika nego u Rusiji, posljednja se ovakva tragedija dogodila 1989. u Kegworthu.

2001. avion kompanije Sibir Airlines letio je od Tel Aviva do Novosibirska, kada je eksplodirao iznad Crnog mora. Poginulo je svih 76 putnika na letu.

U 2002. godini 69 ljudi, od kojih su mnogi bili ruski školarci, poginulo je u koliziji s avionom koji je prevozio teret iznad njemačko-švicarske granice.

Dvije godine kasnije, dva aviona koja su krenula s aerodroma Domodedovo u Moskvi eksplodirala su u zraku u nekoliko minuta razmaka. Uzrok ovoj tragediji vjerojatno je bio terorizam, piše Independent. Umrlo je tada 87 osoba.

Većina fatalnih događaja dogodila se u statističkih najopasnijim fazama leta, tijekom polijetanja i slijetanja aviona.


Razlog nestanka aviona na letu MH270 Malaysia Airlinesa i dalje je nepoznat

Neki od stručnjaka avionske sigurnosti vjeruju kako je velik broj nesreća dijelom povezan s činjenicom da je u Rusiji jača kultura istraživanja nesreća u svrhu okrivljavanja, nego o svrhu spriječavanja budućih takvih nesreća.

Tragedije poput ove današnje relativno su rijetke, iako se u posljednje dvije godine dogodila serija ovakvih tragedija upravo u fazi leta u kojoj se srušio ruski Airbus iznad Sinaja.

Razlog nestanka aviona na letu MH270 Malaysia Airlinesa i dalje je nepoznat. Boeing 777 bio je na planiranom letu iz Kuala Lumpura u Peking, a sada je, vjeruje se, negdje u Indijskom oceanu. Ranije ovog mjeseca nizozemski odbor za sigurnost zaključio je kako je drugi avion Malaysia Airlinesa, MH17 koji se srušio prošle godine u Ukrajini, srušen raketom Buk.

Prošlog prosinca, Air Asia Airbus A320, isti tip aviona kakav se srušio danas u Egiptu, srušio se u more Java, prenosi Index.