Njemačko gospodarstvo moglo bi platiti ogromnu cijenu za uvođenje obaveznog vojnog roka, upozorio je u srijedu institut ifo, procijenivši da bi ekonomski gubitak mogao dosegnuti 70 milijardi eura.
Ovisno o scenariju, njemački BDP mogao bi se smanjiti u protuvrijednosti od tri do 70 milijardi eura, izračunali su ifo-vi ekonomisti.
Vojna obaveza za sve mlade ljude određenog godišta značila bi pad BDP-a za 1,6 posto, odnosno za tek nešto manje od 70 milijardi eura.
Četvrtina generacije pod vojnom obavezom smanjila bi pak BDP za 0,4 posto, odnosno za nekih 17 milijardi eura, izračunali su, podsjetivši da je takav model bio na snazi do ukidanja obaveznog vojnog roka 2011. godine.
Švedski model vojne obaveze za pet posto pripadnika određene generacije stajao bi po njihovim izračunima tri milijarde eura, uz pad BDP-a za 0,1 posto.
Troškovi bi nastali u prvom redu zato što bi mladi ljudi kasnije krenuli s razvojem ljudskog kapitala i stvaranjem imovine, tumače u ifo-u.
“Logičnija alternativa vojnoj obavezi bilo bi izdvajanje više sredstava za Bundeswehr kako bi bio atraktivniji poslodavac”, sugeriraju.
Tako bi više plaće ročnicima, primjerice, opteretile proračun, ali troškovi za gospodarstvo bili bi upola manji, i to prema sva tri scenarija, naglašava šef ifovog Centra za međunarodne usporedbe institucija i migracije Panu Poutvaara.
Zakoni dopuštaju opetovano uvođenje vojne obaveze u slučaju rata i ministar obrane Boris Pistorius nedavno je predstavio novi model vojne službe koji bi trebao popuniti redove Bundeswehra, a predviđa slanje upitnika za registraciju vojnih obveznika kako bi se utvrdilo koliko je mladih zainteresirano za dobrovoljno služenje vojnog roka.
Pistorius je model nazvao “selektivnim vojnim rokom” koji bi vojsci omogućio da na obuku pozove samo “najspremnije, najprikladnije i najmotiviranije”, a trajao bi šest mjeseci, uz mogućnost produljenja za još 17 mjeseci.
Ministarstvo procjenjuje da bi Bundeswehr od iduće godine mogao regrutirati 5.000 mladih među 400 tisuća kandidata iz određene generacije, navodi agencija dpa.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!