Profesorica Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu Smiljana Leinart Novosel gostovala je u Dnevniku u 18 sati i komentirala komunikaciju među vladajućima.
“Mogli bismo na brzinu reći da je sve puno komunikacije, a da je malo efekata”, kazala je o komunikaciji na razini čelnik Mosta Božo Petrov – čelnik HDZ-a Tomislav Karamarko – premijer Tihomir Orešković.
“Dominantna komunikacijska linija je ona između dvaju potpredsjednika Vlade i samog premijera. Prelazimo iz situacije u kojoj se mislilo da će oni voditi glavnu riječ, tj. da će on njih slušati, jer nema političkog iskustva, u novu situaciju, gdje premijer vodi glavnu riječ. Dolazi do preokreta – vidimo jačanje političke pozicije premijera, gdje on postaje samostalna politička figura, koja gradi svoj imidž”, izjavila je Leinart-Novosel.
To se prepoznaje, pojašnjava, prema istraživanjima javnog mnijenja i popularnosti političara.
“Po popularnosti, on je odmah iza predsjednice na drugom mjestu. To je jako dobro, jer je došao tek prije mjesec dana. Važne su i njegove međunarodne relacije, u kojima on stručno i kompetentno sudjeluje u komunikaciji”, kazala je profesorica, dodajući da se Orešković, pored toga, ne upliće u politička nadmetanja između Domoljubne koalicije i Mosta.
Greške Karamarka, Petrova i Milanovića
Karamarku i Petrovu je, nastavlja, jako stalo da bude u dobrim odnosima s premijerom i poštovat će što on misli.
“Vidjeli ste da na kraju bude onako kako premijer kaže, oni su svjesni sve moćnije pozicije Oreškovića”, kazala je. Problem komunikacije između Karamarka i Petrova zbiva se u javnom prostoru umjesto da se ugovore pravila dogovaranja između njih, pa da se zaključci komuniciraju prema javnosti.
“To dovodi do pada njihovog kredibiliteta”, navodi ona.
Na pitanje je li Vlada ugrožena zbog prepucavanja u koaliciji, prvenstveno između Karamarka i Petrova, Leinert Novosel navodi: “Oni će voditi računa da ne pretjeraju, odašiljat će si strelice da bi se pozicionirali i vidjeli tko je važniji, čija će biti zadnja, ali trudit će se da se ne ide na nove izbore”.
Upitana je i je li šef SDP-a Zoran Milanović pogriješio s agresivnom komunikacijskom strategijom te odgovara potvrdno. “Sasvim solidna komunikacija”, kakvu je imao u vrijeme predizborne kampanje zahvaljujući angažmanu vanjskih komunikacijskih stručnjaka, smatra ona, pretvorena je u oštri sukob i napadačku taktiku, koja može imati trenutni efekt i homogenizirati dio članstva, ali na dulji rok izaziva raskole i nezadovoljstvo u javnosti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.