U Registar za zaštitu potrošača "Ne zovi" u tjedan dana upisalo se 2100 građana koji ne žele da ih trgovci zovu i nude svoje usluge.
Prosječno se oko 300 korisnika dnevno upisuje u javni registar telefonskih brojeva potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, priopćili su iz HAKOM-a u utorak. Registar “Ne zovi” s radom je počeo prije tjedan dana, a u njega se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke.
Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom operatoru elektroničke komunikacijske usluge, napominju u HAKOM-u.
Zahtjev se može dostaviti operatoru na tri načina: osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar. U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez operatora kao posrednika.
Status pojedinog broja u registru može se provjeriti na HAKOM-ovoj internetskoj stranici, putem poveznice https://www.hakom.hr/default.aspx?id=8391.