Nakon nedavnog odrona magistrale u Podgori uoči turističke sezone, koja ujedno znači i prometne gužve, opet se aktualiziralo pitanje nužnosti izgradnje spojne ceste Ravča-Drvenik na koju se čeka godinama, a koja bi donijela toliko potrebno prometno rasterećenje.
Most stoji, ne radi se ni na njemu ni na tunelu za Drvenik.
“Znam da kad sam stvarno bio mali da se o njemu pričalo, još od Marije Terezije nekakvi planovi, međutim do dana današnjega očito nema šanse”, kaže za N1 Nikša Ivičević iz Drvenika.
“Razočarana sam jer puno su nam toga obećali, a ništa nije ispunjeno”, dodaje Jelena Gašpar iz Vrgorca.
Tunel Ravča-Drvenik za mještane Dalmatinske zagore, Makarskog primorja i srednjodalmatinskih otoka tako je još uvijek nedosanjani san, iako predstavlja najkraću cestovnu vezu autoceste A1 s putničkom lukom Drvenik.
“Mnogi ljudi, turisti, ne bi s autoceste u Dugopolju ulazili u Split, nastavili bi putovati autocestom do čvora Ravča, tunelom do Drvenika i trajektnom lukom iz Drvenika prema srednjedalmatinskim otocima”, kaže gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić.
“Morate znati da je Drvenik-Korčula četiri puta brža destinacija nego Split-Korčula, a Drvenik-Lastovo 30% nego Split-Lastovo. Mi smo slijepo crijevo, Makarska je zagušena zato što nema tunela te je Split zagušen zato što se ne može razviti veća luka”, objašnjava Matko Burić, načelnik Općine Gradac.
Za tunel dug pet kilometara trenutno je u tijeku izrada Studije izvedivosti kako bi bio prijavljen za sufinanciranje iz EU fondova, kažu u resornom ministarstvu.
“Zadatak ove Studije je definirati cestu s nešto manjom dozvoljenom brzinom od prvotno planirane (sa 80 na 60 km/h što bi produljilo vrijeme vožnje za cca 5 min), a koja će imati bitno kraće tunele i time biti i značajno jeftinija”, stoji u priopćenju resornog ministarstva.
Dovršetak studije očekuje se uskoro. No, mještani pamte kako je HDZ započeo radove još 2009. godine nakon čega se od gradnje odustalo da bi lani projekt opet bio aktiviran.
“Obećanja nam je puna kapa”, jasan je Zdravko Urlić iz Drvenika.
Za nastavak radova prosvjedovali su u siječnju, a razmišlja se i o novim akcijama.
“Najvjerojatnije će to biti ponovno reakcija usmjerena prema građanima da bi ponovno aktivirali ekipu u Zagrebu, odnosno da pojedinci shvate važnost tog izrazito bitnog infrastrukturnog projekta za taj dio Dalmacije koji se konstantno zaobilazi”, kaže Pranić.
Osim prometne povezanosti tunel bi spriječio i depopulaciju, kao i utjecao na turizam i gospodarstvo, uvjereni su stanovnici tog kraja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram