Milanović oduševljen vlakom: Treba ga prodati u inozemstvo

author
N1 Info
09. tra. 2015. 16:19
>
16:21
HŽ3
N1 | N1

Na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u četvrtak u 14.30 pušten je u promet novi elektromotorni vlak koji prometuje na redovnoj liniji Zagreb-Koprivnica, a u njegovoj prvoj vožnji sudjeluje i i premijer Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade Branko Grčić, ministar financija Boris Lalovac te zamjenik ministra prometa Zdenko Antešić.

HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom KONČAR Električna vozila d.d. u siječnju 2014. potpisao ugovor o gradnji 44 nova vlaka. Danas je u redoviti promet pušten prvi od 16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz.

"Prvi vlak je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata.

Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koja su ugrađena jednosjedi i preklopna sjedala. Zahvaljujući dvostrukim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).

Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje", stoji u priopćenju HŽ-a.

[caption id="attachment_993517" align="alignnone" width="750"]

[caption id="attachment_993522" align="alignnone" width="750"]

Serije novih motornih vlakova grade se na platformi dva prototipa elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz koja su u promet puštena 2011. godine.

Tijekom 2015. bit će isporučeno 17 niskopodnih motornih vlakova (16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 1 dizel-električni motorni vlak). 

[caption id="attachment_993547" align="alignnone" width="750"]

Milanović: Proizvod koji bi trebalo prodati u inozemstvo

"Vlakovi će izići iz hrvatskih tvornica i rezultat su rada i dizajna naših ljudi, financirali su ga HŽ Putnički prijevoz, Hrvatska banka za obnovu i razvoj, dakle potpuno hrvatska priča i trebalo bi je pokušati prodati u inozemstvo", rekao je Milanović.

Izvozu se, kaže, nada no ništa se, ističe, ne može na silu.

"Zato i idemo u zemlje srednje Azije, bivšeg SSSR-a, jer oni imaju potrebu za ovakvim stvarima", rekao je Milanović.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama