Kampanja za pomoć izbjegličkim kućanstvima u Hrvatskoj u riziku od beskućništva zbog pandemije COVID-19 i potresa u Zagrebu, koju je pokrenula udruga Are You Syrious? u suradnji sa Zakladom SOLIDARNA i kreativnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey, u samo 10 dana ostvarila je zadani cilj.
Prikupljeno je 122.901,01 kn za pokrivanje troškova za stanarinu ili osnovne prehrambene i higijenske potrepštine za 40 kućanstava za jedan mjesec. Udruga će iskoristiti još 10 predviđenih dana trajanja kampanje da prikupi sredstva za dodatnih 15 izbjegličkih kućanstava koja su se javila za pomoć vidjevši vijest o kampanji.
“Jako smo sretni što su građani pokazali veliku solidarnost sa svojim novim susjedima i pomogli da im osiguramo privremenu financijsku pomoć, unatoč teškim situacijama u kojima su se i sami našli posljednjih mjeseci. Uz privremenu financijsku pomoć, zagovaranje sustavnih rješenja i odgovora na krizu, članovi udruge ovim ljudima pomažu pronaći novi posao, kako bi se osiguralo dugoročno rješenje za situaciju u kojoj se trenutno nalaze”, ističe Tajana Tadić iz udruge Are You Syrious?.
Udruga je pokrenula kampanju 25. svibnja kako bi pomogla članovima kućanstava koji su zbog pandemije COVID-19 i potresa u Zagrebu ostali bez posla. Istovremeno, mnogi od njih izgubili su ili će uskoro izgubiti pravo na subvencionirani smještaj u Hrvatskoj.
U pitanju su djeca i odrasli koji nakon dugotrajnog i teškog putovanja iz bliskoistočnih zemalja posljednjih godina grade svoj život iznova u Hrvatskoj. Oni uče hrvatski jezik, pohađaju odgojno-obrazovne ustanove, doprinose hrvatskom gospodarstvu i nastoje se integrirati u hrvatsko društvo.
Na tom su putu bili uspješni, dok im dvije paralelne krize nisu iznova izmaknule tlo pod nogama. Kampanja je pokrenuta s ciljem osiguravanja pomoći za 45 djece i 65 odraslih osoba iz 40 kućanstava koji su u svakodnevnoj interakciji s članovima udruge zbog sudjelovanja u programima integracije, a koji su im prijavili u kakvoj situaciji se nalaze.
Tijekom kampanje, članovima udruga javilo se još kućanstava u potrebi, stoga će se u preostalih 10 dana njenog trajanja, do 16. lipnja, nastojati prikupiti dodatnih 45.000 kn za pomoć još 15 kućanstava u potrebi.
“Jako smo sretni što smo kao zajednica ponovno dokazali da znamo brinuti za naše susjede kada im je najteže. Solidarnost koju je iskazalo čak 456 građana te 12 privatnih tvrtki i organizacija s 40 izbjegličkih obitelji koje su ostale bez posla u korona-krizi, znak je da je naše društvo spremno za integraciju izbjeglica. U tome je sada ključan iskorak vlasti, koje trebaju prilagoditi mjere podrške u zapošljavanju i stanovanju, kako bi ove obitelji i nakon ove naše krizne podrške imale siguran dom i priliku za novo zapošljavanje”, dodala je Marina Škrabalo, upraviteljica SOLIDARNE.
Svi zainteresirani građani koji žele podržati kampanju, informacije o načinu podrške mogu naći na web stranici udruge. Uz to, pozvani su podržati je i sudjelovanjem u humanitarnom događaju “Stand-up za izbjeglička kućanstva” koji udruga 16. lipnja organizira u suradnji sa Studiom smijeha.
Iako su se i sami našli u nezavidnoj situaciji zbog korona-krize i potresa u Zagrebu, članovi Studia smijeha odlučili su dati svoj doprinos ovoj kampanji organizacijom humanitarnog stand-up događaja. Prihodi ostvareni prodajom ulaznica donirat će se u kampanju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.