Šalinović: Zbog predizbornih anketa neke opcije postaju medijski zastupljenije

Vijesti 04. srp 202010:20 > 10:22
N1

Ante Šalinović iz tvrtke Ipsos puls, koja provodi predizborna istraživanja, ali i izlazne ankete na dan izbora, u Novom danu je pojasnio kako se izlazne ankete provode i koja je njihova svrha.

Izlazna anketa se provodi na dan izbora i njen je jedini cilj predikcija rezultata izbora.

“Provodi se u 10 izbornih jedinica na 40 biračkih mjesta u svakoj. Na svakom biračkom mjestu, nakon što građani glasaju i udalje se od kutije pristupaju im naši anketari s molbom da svoj izbor ponove na našoj kutiji jednako što su učinili i prilikom glasanja.

VEZANA VIJEST

Birači anketi pristupaju nakon što glasaju, pa ona na njih nema utjecaj, a osim toga rezultati ankete se objavljuju u 19 sati, kazao je Ante Šalinović.

Predizborne ankete imaju utjecaja na izbor birača, kaže, ali nemaju veliki značaj na stavove birača.

“Bitan je indirektan utjecaj, a on je da rezultati anketa utječu na medije, koji potom otvaraju ili zatvaraju prostor za određene opcije”, rekao je Šalinović. 

#related-news_0

“Izlazne ankete radimo već dugo i u našoj su demokratskoj praksi u Hrvatskoj one zaživjele, građani sudjeluju, a velika točnost anketa pokazuje da možemo govoriti o reprezentativnom uzorku. Do 1-2 posto odstupanja se smatra kao dobro istraživanje, odnosno smatra se kao validno provedena anketa.

U kontekstu izlaznih anketa govorimo o strukturi birača koji su izašli, pa naši anketari ptistupaju svakom 3-5. biraču, ovisno o veličiki biračkog mjesta.

No pošto je riječ o parlamentarnim izborima, iz prakse možemo reći da i odstupanje od 0.2 posto ima značaja, zbog Dontove metode, što može promijeniti 1-2 mandata. Za izlazne ankete uz svu kvalitetu postoji i dodatak – sreća”, kazao je Ante Šalinović.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.