FOTO Prije 30 godina izgrađen je simbol Domovinskog rata

Vijesti 18. srp 202309:50 0 komentara
Brodosplit

Povodom 30. godišnjice izgradnje pontonskog mosta u Novskom ždrilu, simbola povezivanja sjevera i juga, želimo se prisjetiti ovog važnog privremenog rješenja koje je omogućilo spajanje Dalmacije sa sjevernom obalom i kontinentalnom Hrvatskom.

Izgradnja ovog impresivnog mosta 23. srpnja 1993., koji je bio dug 279 metara i širok 18 metara, bila je plod suradnje Brodosplitovih projektanata i Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje iz Splita, a provodio se pod okriljem Ministarstva pomorstva, prometa i veza.

Gradnju mosta nadzirala je tvrtka Konstruktor iz Splita, a za povezivanje mosta korišteno je pet teglenica tvrtke Brodospas, šest prijelaznih čeličnih mostića te bočne zaštite od topničkih granata, koje su izradili radnici Brodosplita i montirali na gradilištu. Hrvatske ceste su bile investitor, dok su izvedbu radova povjerili Brodospasu i Brodosplitu. U izgradnji su sudjelovali i Konstruktor iz Splita te Hidroelektra iz Zagreba.

Za potrebe postavljanja i osiguranja mosta, od vojnih je snaga angažirana bila 40. inženjerijska bojna, 307. logistička baza Zadar, Bojna za specijalna djelovanja Matija Vlačić, 1. gardijska brigada, 112. brigada, 7. domobranska pukovnija, 264. izvidničko-diverzantska satnija, Vojna policija te pripadnici Ministarstva unutarnjih poslova.

Brodosplit
Brodosplit
Brodosplit

U roku od samo tjedan dana, radnici Brodospasa, Brodosplita, Brodotrogira i Brodogradilišta Vranjic su uspješno preradili pet teglenica kojima je montiran i usidren pontonski most. Istovremeno, radnici Konstruktora u suradnji s Hrvatskim cestama radili su na izgradnji prilaznih cesta s obje strane Novskog ždrila koje su se naslanjale na pontonski most.

Važno je napomenuti da je izgradnja pontonskog mosta bila od ključne važnosti u prevladavanju pokušaja spajanja sjevera i juga Hrvatske. Područje Novskog ždrila bilo je izloženo svakodnevnim granatiranjima, sve do operacije Oluja koja je rezultirala oslobođenjem Novskog ždrila i šireg područja Maslenice.

Pontonski most je tada izgrađen kao privremeno rješenje kako bi zamijenio srušeni Maslenički most. Korištenje pontonskog mosta trajalo je sve do izgradnje novog Masleničkog mosta, koji je bio dovršen 1997.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!