Dok čekamo da na ovoj neuobičajenoj toplini usred veljače izniknu prvi vjesnici proljeća, prvi vjesnici parlamentarnih izbora već "niču" na društvenim mrežama i na ulicama.
Andrej Plenković stavio je građevinarsku zaštitnu kacigu na glavu i time neslužbeno započeo kampanju za parlamentarne izbore. Premijer i predsjednik HDZ-a objavio je na X-u video u kojem se hvali obnovom zgrada u Zagrebu oštećenih u potresu prije četiri godine.
Spot je režiran po predizbornom scenariju (usporeni kadrovi, Plenković u prvome planu, oko njega stranački kolege i građani, rukovanja sa svima…), a u njemu se vladajući hvale obnovom Kliničkog bolničkog centra Sestte milosrdnice, zgrade Učiteljskog fakulteta te zgrada u državnom vlasništvu.
Kampanja zahuktala, a datuma izbora još nema
Istodobno, oporbene stranke s lijevo-liberalnog spektra u subotu organiziraju protuhadezeovski prosvjed na dijelu Trga svetog Marka, a zbog imenovanja Ivana Turudića glavnim državnim odvjetnikom. Članovi Možemo! na štandovima u središtu grada pozivaju građane na prosvjed. Sve to, naravno, također ima predizbornu notu kampanje koja praktički već odavno traje, a sada se ozbiljno zahuktava jer su parlamentarni izbori očigledno vrlo blizu.
“Čini mi se da će izbori biti u razdoblju između zadnje nedjelje u travnju i sredine svibnja. Bio sam najprije tipovao na 5. svibnja, ali sam bio zaboravio da je tada pravoslavni Uskrs. Ja sam više mislio na Marxov i Kierkegaardov rođendan, ali to nikoga ne zanima”, kazao nam je politički analitičar Žarko Puhovski.
Da je kampanja krenula slaže se i koalicijski partner HDZ-a, HSLS-ov Dario Hrebak.
“Ne znam kad će biti izbori, ali imam iskustvo u politici pa mogu reći da sve ide prema tome. Imam osjećaj i da je predsjednička kampanja krenula po izjavama Zorana Milanovića, sve je to tu blizu. Čim ste u izbornoj godini, na neki način ste u predizbornoj kampanji”, kazao je šef HSLS-a.
“U videu se hvale onim u čemu su bili najslabiji”
O Vladinom, odnosno HDZ-ovom, odnosno Plenkovićevom videu objavljenom na X-u Puhovski kaže da ga je vidio pa upozorava na, kako kaže, jednu važnu stvar.
“Zahvaljujući nepreciznim propisima i institucionaliziranoj lijenosti sutkinja i sudaca iz Državnog izbornog povjerenstva (DIP), u troškove za izbore stranaka, lista, kandidatkinja i kandidata računaju se samo oni koji se isplaćuju u razdoblju kada su izbori već raspisani. Tako da se spotovi poput ovoga uopće ne vode pod tu osnovu izborne promidžbe, a DIP, koji praktički tri i pol godine nema što raditi, ne želi poduzeti inicijativu. Očito su ove stvari koje rade HDZ ili Možemo! smišljene jedino kao dio predizborne kampanje, iako ona službeno još nije počela”, kazao je Puhovski.
“Čini mi se paradoksalnim da je Vlada u svoj spot unijela onaj aspekt djelovanja koji je zadnjih godina bio najslabiji, a to je obnova”, dodao je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare