Branko Kolarić, epidemiolog i član Znanstvenog savjeta Vlade, u Newsroomu je komentirao epidemiološku situaciju u Hrvatskoj.
“Situacija je dosta loša i tek se očekuje pritisak na bolnički sustav jer smo prije dva tjedna imali 1000 dnevno zaraženih, a prošli tjedan 4000 i sada će oni dolaziti u bolnice. Ovaj visok broj umrlih danas, 40, će se nastaviti jer što imamo više zaraženih naravno da raste i broj hospitaliziranih i umrlih”, kazao je Kolarić.
Ističe da bi oko 80 posto osoba trebalo biti cijepljeno da bi postigli kolektivni imunitet.
“Ima dovoljno velik broj ljudi koji se mogu zaraziti”
“Nažalost, u sličnoj smo situaciji kao prošle godine, osim što oni koji su se cijepili imaju bolje izglede. Ali, ima dovoljno velik broj ljudi koji se mogu zaraziti i to vidimo svaki dan”, rekao je.
Što se tiče epidemioloških mjera, ističe da bi oni koji to mogu trebali raditi od kuće te da bi se trebala izbjegavati velika okupljanja.
“Možemo imati dva cilja – ili zaustaviti epidemiju ili dopustiti prokuženje”, dodao je Kolarić.
Govoreći o covid potvrdama, Kolarić ističe da smo ih “među prvima uveli, a onda ih ne koristimo”. Dodao je i da je on za proširenu upotrebu covid potvrda, a osvrnuo se i na učinkovitost cjepiva.
“Koordinirao sam akciju za cijepljenje u domovima za starije. U drugom valu je bilo 1000 umrlih, u trećem valu 50, dakle 20 puta manje. To je efikasnost cijepljenja”, naglasio je epidemiolog.
“Cjepivo smanjuje rizik od simptoma, hospitalizacije i smrti”
Komentirao je i to što su neke osobe koje su se cijepile ipak preminule.
“Da, to je moguće, ništa nije apsolutno. Zaštita je 90 posto, 10 puta je manja vjerojatnost da će neko umrijeti ako dobije tešku kliničku sliku ako je cijepljen. Cjepivo jako smanjuje rizik od simptoma, hospitalizacije i smrti”, objasnio je Kolarić.
Objasnio je i koja razlika u tome je li netko umro s covidom ili od covida.
“Ako je netko bio zaražen i putuje u bolnicu i poginuo je u prometnoj nesreći, naravno da nije umro od covida.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.