Vrijednost Snapa mogla bi se kretati između 20 i 25 milijardi dolara. Snap je lani imao 158 milijuna aktivnih korisnika ili 48 posto više nego u 2015. Do kraja prošle godine Snapchat je povećao broj zaposlenika za 600 na 1.859, zahvaljujući agresivnom širenju poslovanja.
Snap, vlasnik popularne aplikacije za razmjenjivanje poruka Snapchat, u četvrtak je po prvi put objavio financijske podatke o svom poslovanju, u sklopu priprema za inicijalnu ponudu dionica (IPO) na Wall Streetu, putem koje planira prikupiti do 3 milijarde dolara, a koja bi se trebala dogoditi u ožujku.
Cilj objave financijskih detalja je uvjeriti investitore da ta kompanija, osnovana 2012. godine kao besplatna mobilna aplikacija za odašiljanje poruka, ima održivi poslovni model unatoč rastućim gubitcima.
U IPO registracijskom dokumentu predanom američkoj Komisiji za vrijednosnice (SEC), Snap navodi da će postati prva američka kompanija koja će izlistati dionice bez davanja glasačkih prava investitorima. Osnivači Snapa Evan Spiegel i Robert Murphy zadržat će tako kontrolu nad kompanijom.
Vrijednost Snapa mogla bi se kretati između 20 i 25 milijardi dolara, kažu osobe upoznate sa situacijom koje su željele ostati anonimne. Time bi ta kompanija ostvarila najveću valuaciju u povijesti IPO-a američkih tehnoloških kompanija, nakon Facebooka.
U 2016. Snap je ostvario 404,5 milijuna dolara prihoda od prodaje, što je 58,7 milijuna više nego u 2015. No, snažno je porastao i neto gubitak – lani je iznosio 514,6 milijuna dolara, porastavši s godinu ranije zabilježenih 372,9 milijuna.
Snap je lani imao 158 milijuna aktivnih korisnika ili 48 posto više nego u 2015. Do kraja prošle godine Snapchat je povećao broj zaposlenika za 600 na 1.859, zahvaljujući agresivnom širenju poslovanja.
Facebookov Instagram, koji je nedavno uveo video sadržaj sličan onome Snapchata, imao je krajem prošle godine 600 milijuna korisnika. Poput Snapchata, i Instagram prodaje reklamne oglase na svojoj platformi.
“U prošlosti smo poslovali s operativnim gubitcima, očekujemo ih i ubuduće, a možda nikad ne postignemo ili održimo profitabilnost”, stoji u IPO registracijskom dokumentu Snapa, koji uobičajeno mora sadržavati upozorenje na rizike. I druge slične kompanije, poput Twittera također su davale slične izajve prilikom IPO-a.
Novac prikupljen putem IPO-a Snap namjerava iskoristiti za općenite svrhe, uključuju radni kapital te operativne i kapitalne troškove.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.