Cijene u trgovačkim lancima sve su više, kako uštedjeti

author
Nikola Kojić
08. velj. 2017. 09:29
>
09:34
shopping-cart-1275480_1280
Pixabay | Pixabay

Hrvatski kupci ne profitiraju od konkurencije među velikim trgovačkim lancima u zemlji, upozoravaju stručnjaci, prenosi Balkan Insight.

Konkurencija među velikim lancima, domaćim i inozemnim, ne dovodi do rušenja cijena za kupce, rekla je Tanja Popović Filipović, voditeljica Centra za edukaciju i informiranje potrošača.

"Usprkos tome što slobodno tržište postoji, veliki lanci usklađuju cijene među sobom. Kupci zbog toga ne profitiraju od konkurencije", rekla je Popović Filipović, dodajući kako nijedan od lanaca nije spreman ponuditi niže cijene od konkurencije.

Cijene od Nove godine porasle

Usto, Popović Filipović upozorava kako su cijene u trgovačkim lancima u Hrvatskoj od Nove godine porasle.

Hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja 1. veljače odobrila je akviziciju trgovina Bille od strane nizozemske kompanije Spar. To znači da će Spar preuzeti čak 62 Billa trgovine i logističke centre Bille u Hrvatskoj, koja u ovom trenutku zapošljava oko 1900 radnika.

Ta akvizicija Spar po broju zaposlenika malo približava Konzumu, koji je dio Agrokor Grupe.

Kako da potrošači uštede?

Popović Filipović navodi kako samo jedna stvar može uštedjeti novac potrošačima.

"Lanac od proizvođača do konačnog potrošača treba razbiti na dijelove. Na primjer, tako da potrošači kupuju direktno od malih lokalnih proizvođača", ističe.

Prema istraživanju Eurostata iz lipnja 2015. godine, cijene hrane i bezalkoholnih pića u Hrvatskoj devet posto su niže od europskog prosjeka. Ipak, u obzir treba uzeti činjenicu da je razlika u prosječnoj plaći između Hrvatske i ostatka Europske unije mnogo veća. Prosjek plaće u EU-u tako iznosi 1508 eura, a u Hrvatskoj tek 740 eura, prenosi Index.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama