Vrijednost najvećih stotinu svjetskih brendova ove je godine veća za osam posto na 3,6 bilijuna dolara, a Google je uspio obraniti lanjsku titulu.
Kako stoji u BrandZ Global Top 100 redovitom godišnjem istraživanju marketinških agencija WPP i Kantar Millward Brown, Google ove godine vrijedi 245,6 milijardi dolara ili sedam posto više nego lani. Među prvih pet još su Apple, Microsoft, Amazon i Facebook.
Inače, među prvih 10 čak je devet američkih kompanija, a jedini “uljez” je kineski internetski div Tencent. Dominaciju američkih brendova potvrđuje i raspodjela po regijama. Prvih 10 sjevernoameričkih brendova vrijedi 12 posto više na 1,4 bilijuna dolara dok 10 najvećih europskih brendova vrijedi 274,4 milijarde dolara ili četiri posto više. Prvih 10 iz Azije vrijedi 391,1 milijardu dolara ili devet posto više.
Dominaciju tehnoloških tvrtki potvrđuju i novopridošli. Prvi puta među najvećih 100 ušli su Xfinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix i Snapchat te telekom operator Sprint. Ipak, najveći porast bilježi kompanija iz “staromodne” branše – Adidasov brend sada vrijedi 58 posto više na 8,3 milijarde dolara.
Koliko se svijet ubrzano mijenja pokazuje i podatak da se ove godine među najvećih 10 nalaze samo tri kompanije – Google, Microsoft i IBM – koje su se i 2006. nalazile u tom elitnom društvu. U posljednjih 12 godina vrijednost stotinu brendova skočila je 152 posto, piše Poslovni dnevnik.
Cijeli popis pogledajte OVDJE.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.