Čak 60 posto ugostitelja mulja s računima - pokazao je to ciljani inspekcijski nadzor Porezne uprave proveden ovog ljeta. Tijekom pojačanih kontrola na Jadranu, ali i u Zagrebu, najviše prekršaja bilo je zbog neizdavanja računa.
Ravnatelj Porezne uprave Božidar Kutleša za RTL je prokomentirao trenutnu situaciju
Dakle, nepravilnosti su pronađene u čak 60 posto nadzora. Na koji način nas sve varaju?
“Moram pojasniti ovih 60 posto. U RH postoji 96 tisuća obveznika fiskalizacije. Nakon analize rizika, mi prepoznajemo pet tisuća rizničnih poreznih obveznika, a kod 60 posto od tih 5 tisuća su se zapravo potvrdile neke nepravilnosti. Hoćemo reći, 97 posto i više legalno posluje u RH.”
Ali oni koji varaju kako to rade?
“Najčešće je neizdavanje računa u pitanju, često je ponuda u pitanju koja kasnije ne bude fiskalizirana što je najteži porezni prekršaj koji se sankcionira prekršajnim kaznama. Naravno, inspektori su na terenu pojačan pogotovo tijekom turističke sezone.”
Što je s onima koji izdaju račun, pa ga kasnije storniraju odnosno ponište?
“U principu taj račun nije niti izdan odnosno nije fiskaliziran. Ako nije prošao kroz fiskalizaciju taj račun je neispravan.”
Je li to čest slučaj?
“Da, to je zapravo najčešći slučaj, najčešći prekršaj i najteži prekršaj.”
Kako ste odabrali gdje se ide u nadzor, po prijavama ili nekim drugim metodama?
“Mi cijele godine analizirano poslovanje poreznih obveznika na dnevnoj bazi.”
Što vam bude okidač?
“Ne bi sad o tome govorio odnosno podučavao kako izbjeći analizu rizika.”
S obzirom na sezonu, vjerojatno je više i nadzora i nepravilnosti zabilježeno na moru u odnosu na unutrašnjost?
“D, s obzirom na to da je pojačana gospodarska aktivnost i pojačani su i nadzori na obali i otocima i tamo je i utvrđeno veći broj nepravilnosti kroz ovaj period no postotak nepravilnosti je zapravo jednak i na kopnu tijekom Adventa. Tu se također pojavljuju slične brojke.”
Znamo da prvo ide novčano kažnjavanje, a onda je moguće i zatvaranje objekata – je li toga bilo?
“Ove godine imali smo devet zatvaranja s tim da je to stvarno krajnja mjera – ako niti jedna druga mjera stvarno ne urodi plodom onda pečetiramo objekat iako nikoga ne želimo omogućiti da radi, ali želimo da poštuju postojeće propise. Većina toga je bila u Zagrebu.”
Često smo svi mi čuli u ugostiteljskim objektima pitanje: Treba li vam račun? Što savjetujete građanima u takvim i sličnim situacijama? Što napraviti?
“Ono što mi imamo i kroz ovu našu edukciju i kroz nagradni natječaj da osvijestimo naše građane da je potrebno uzimati račune kao i sve obveznike fiskalizacije da je obveza i potrebno izdavati račune. Treba uzeti svoj račun jer tako štitimo i druge porezne obveznike koji su lojalni odnosno koji izdaju račune u skladu sa zakonom.”
Što s građanima koji zatraže a ne dobiju račun? Ugostitelj ga ne želi dati, što onda?
“Mogu prijaviti kroz naše servise. Kroz servis pišite nam, mogu poslikati taj OIB i poslati. Naši inspektori sve to uzimaju i kreću na teren.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare