Nakon godina lutanja po pitanju dizajna, a u nastojanju da se dopadne i mlađim kupcima, Mercedes je u zadnjih nekoliko godina potpuno osvježio svoj dizajnerski izričaj. Najsvježiji primjer tome je i vrlo atraktivan CLA Shooting Brake, lifestyle karavan za one koji žele praktičnost bez „ćoškova“ i utilitarnog osjećaja u vožnji.
Kao što znamo, model CLA je nastao na bazi A klase, no atraktivna mala limuzina osvojila je kupce već na prvi pogled. A uspjeh većeg brata CLS Shooting Brake pokazao je Mercedesu pravi put prema stilski osviještenim kupcima mlađih generacija i tako je umjesto standardnog T modela ponuđen Shooting Brake. I odluka je bila dobra.
O ukusima se naravno ne raspravlja, no nismo naišli na nikoga kome se ovakav CLA nije dopao. Iako bi još bolje izgledao u nekoj atraktivnijoj boji i bijeli je bio predmet pogleda vozača u susjednim automobilima kao i znatiželjnika iz tramvaja. Niska silueta i coupeovski „padajući“ krov čine ga vrlo elegantnim i aerodinamičnim. Prednost Shooting Brake izvedbe je ipak dulji krov, a putnicima straga glava neće udarati o krov, što se kod normalnog CLA zna dogoditi jer imate na raspolaganju 40 mm više prostora za glavu.
Obično se za karavanske izvedbe odlučuju oni koji trebaju puno prostora za prtljagu, no kod Shooting Brakea nećete sigurno pasti u nesvijest zbog bogate ponude prtljažnog prostora. Tek 25 litara više prtljage moći ćete smjestiti u Shooting Brake ako ne dirate naslone stražnjih sjedala. Naravno, ako ih spustite, onda već možemo govoriti o pravoj praktičnosti i mogućnosti prijevoza i većih predmeta, no to sigurno nije bio prioritet kada je CLA SB nastajao na crtaćim pločama. Uz malo truda, u njega ćete moći smjestiti dasku za surfanje ili bicikl ako se želite uputiti na aktivan dan u prirodi.
Ipak, CLA Shooting Brake je prvenstveno Mercedes što znači da osim primamljivog izgleda nudi i onaj tako traženi osjećaj prestiža. I to stoji, kada sjednete u niska, dobro oblikovana sjedala, i zagledate se oko sebe, osim vrlo atraktivne kabine uočit ćete i vrhunske materijale i malo tko neće biti impresioniran poslom koji je Mercedes tu obavio. Skloni smo reći da je po oblikovanju ovaj put Mercedes prešišao i BMW i Audi. Očito su desetljeća „klasike“ iza nas, i sada je na red došla avangarda. Sjajan obruč volana odozdo je „odrezan“ kao u nekom GTI-ju i stoji gotovo okomito, odlično profiliran, idealnih dimenzija i djeluje vrlo sportski, kao uostalom i cijeli automobil.
Sve ono što nas je nekad odvraćalo od Mercedesa sada je unaprijeđeno i ne djeluje više taksistički nego zaista poželjno. Naravno, neke karakteristike su ostale, poput svih kontrola na lijevoj ručici iza volana, dok desno od volana (tamo gdje su obično prekidači brisača) stoji ručica mjenjača. Ovaj američki stil traži period navikavanja, no to se brzo savlada, jedino nas malo brine sama ručica koja djeluje prilično nejako. Sve ostalo u kabini lako je dohvatljivo i pregledno, uz vrlo atraktivnu crno-srebrnu kombinaciju koja djeluje istovremeno otmjeno, ali i sportski te ono ne manje važno, odiše kvalitetom materijala.
Motor koji je pokretao testni model nosi oznaku 220 CDI i razvija 175 KS. U kombinaciji sa 7G DCT mjenjačem s dvije spojke pruža više nego dovoljne performanse uz vrlo nisku potrošnju. Malo je bučniji nego što smo očekivali prilikom kretanja, a i mjenjaču treba malo više vremena da „uhvati“. No, jednom kada krenete izmjene su brze i nježne, a ako se želite poigrati, tu su ručice mjenjača iza volana kao i selektor načina vožnje. Koliko god se to možda čini neprimjereno za jedan otmjeni Mercedes, tek kada ga počnete „stiskati“ uvidjet ćete da CLA Shooting Brake nije samo gradski šminker, već i ozbiljan brzi auto s kojim ćete uživati i u zavojima.
Mi smo se zaputili u jednom popodnevu do Velebita, preko Gospića brdskim cestama prema Karlobagu, po Jadranskoj magistrali do Senja i zatim opet u brda prema Žutoj Lokvi, i tek smo tada vidjeli što sve CLA SB može. Odlična međuubrzanja, precizan upravljač koji je brz, ali ne baš i prebogat povratnim informacijama, čak ni u „sport“ modu, mjenjač koji u tim uvjetima odlično funkcionira te okretnim momentom (350 Nm dostupnih u rasponu već od 1400 pa sve do 3400 okretaja) snažan motor koji pretjecanja pretvara u pravi gušt. Preporučamo ručne izmjene stupnjeva, što zbog samog doživljaja, a što zbog pretjerane želje mjenjača da aktivira kickdown. Ne treba zaboraviti i da je stabilnost u zavojima primjerna pa će čak i oni sportski nastrojeni vozači uživati u ovom Mercedesu. Da, motor bi trebalo možda malo bolje zvučno izolirati, no kada sve zbrojimo i oduzmemo, ne bismo previše toga mijenjali. Posebno kada znamo da smo u normalnoj vožnji gradom trošili oko sedam litara na prijeđenih 100 km. Svakako pohvalno s obzirom na respektabilne performanse (8.3 s za ubrzanje do 100 km/h i 228 km/h najveće brzine).
I za kraj, cijena. S čime uopće usporediti CLA Shooting Brake? Ničime. Osim s običnim CLA-om, od kojega je skuplji svega 3000 kuna. CLA 220 CDI Shooting Brake s osnovnom opremom košta 317.926 kuna, a s podulje liste doplata, uz obaveznu automatsku klimu (3800 kn), vrijedi odabrati tek paket AMG Line (17.200 kn). S njime stiže cijela hrpa dodataka, od sjedala s crvenim prošivom, sportskog upravljača u koži, prepoznatljivih otvora za ventilaciju, crne obloge krova, sportskih prednjih i stražnjih odbojnika i, dakako, aluminijskih naplataka od 18 cola. Bez ostalih dodataka se lako može. I bez grijanja sjedala, i bez aktivne pomoći pri parkiranju i bez sitnica u prtljažniku kao u testnom automobilu za paprenih 402.579 kuna. Idealno složeni CLA 220 CDI Shooting Brake košta, dakle, 338.926 kuna.
Za: Dizajn, vozna svojstva, vrhunsko uređenje kabine.
Protiv: Skroman prtljažnik, dosta bučan motor, mjenjač bi trebalo malo doraditi
Mišljenje: Vrlo otmjen, atraktivan, brz i ekonomičan automobil koji može biti i praktičan kada zatreba. Mogao bi biti uglađeniji, a i cijena nije baš pristupačna, no predvidivo dobro držanje vrijednosti ublažit će visoku početnu cijenu.
Ključne brojke
Cijena: 402.579 kn
Motor: 2.1 TD
Snaga: 177 KS
Okr. moment: 350 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 8.3 s
Vmax: 230 km/h
Potrošnja: prosjek testa 7,3 l/100 km
CO2: 109 g/km
Autor teksta: Goran Vrhovec, glavni urednik portala www.kojiauto.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.