O modernim robovima u tekstilnoj industriji zna se dosta - modne kuće zgrću milijarde, a oni koji kroje odjeću na rubu su preživljavanja ili ginu na svom radnom mjestu, kao pri urušavanju tekstilne tvornice u Daki u Bangladešu 2013. godine, kada je poginulo 1,100 radnika.
Kako bi kupci osvijestili od koga kupuju svoje odjevne predmete, u Australiji je izmišljena je mobilna aplikacija “Good On You”, koja stanovnicima te zemlje daje pregled više od 3.000 brendova koji se prodaju na njihovom tržištu. Brendovi odjeće, obuće, torbi i modnih dodataka dobivaju ocjene ovisno o njihovoj društvenoj odgovornosti, a do sada je obrađeno oko tisuću artikala.
“Moda ima velik utjecaj na okoliš, radnička prava i životinje i vjeruje se da je druga najprljavija industrija svijeta”, objašnjava za Mashable član uprave tvrtke Gordon Renouf.
Različite robne marke ocjenjuju se s ocjenama od jedan do pet, odnosno ukoliko brend posluje na etički potpuno prihvatljiv način dobiva ocjenu “odličan”, a ako krši radna prava, zagađuje i pritom još zlostavlja životinje dobiva ocjenu jedan, tj. “izbjegavamo”.
H&M i Nike su, primjerice, ocijenjen trojkom (“bar nešto”) i to zbog sporog postupanja po pitanju zaštite radnih prava i korištenja kože bez otkrivanja izvora.
“Štedimo vam vrijeme tako što smo skupili sve podatke na jedno mjesto”, poručio je Renouf kupcima s razvijenom sviješću o tome od koga žele kupovati.
https://youtube.com/watch?v=AVf5F1uJu4k
Želja im je u budućnosti unijeti i više varijabli za informiranje kupaca, primjerice o tome koliko doniraju, koliko im je poslovanje transparetno i slično. Najavljuju i da će od iduće godine nuditi slične informacije vezano za kozmetiku i osobnu njegu, kao i bijelu tehniku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.