Gotovo pet milijuna kuna manje od predviđenog proračuna utrošio je Ured predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović u prošloj godini, a s Pantovčaka to kratko tumače riječima "manje je više" te ističu kako nije smanjena aktivnost Ureda, kao i to da su za ovu godinu predložili da im se proračun smanji za 2,5 milijuna kuna.
Financijski podaci objavljeni na webu Ureda pokazuju da je od proračunom predviđenog 41,1 milijuna kuna prošle godine utrošeno 36,6 milijuna kuna, a kod utrošenih sredstava treba uzeti u obzir i to da su 2,1 milijuna kuna iznosili troškovi za plaće bivših dužnosnika, što znači, naglašavaju, da je ukupna ušteda sadašnjeg Ureda gotovo 7 milijuna kuna.
Također, za ovu godinu je resornom ministru financija predsjedničin Ured, sukladno obvezi svih proračunskih korisnika, predložio da im proračun iznosi 38,5 milijuna kuna, odnosno 2,5 milijuna kuna manje, a uvjereni su da će i unutar tog iznosa biti ušteda. Želja predsjednice je da Ured bude manji, produktivniji i kompaktniji. Smanjenje proračuna je prvi korak u tome smjeru, a taj će se iznos smanjivati i idućih godina, tvrde.
U Uredu predsjednice manji broj dužnosnika
Na upit Hine gdje su napravljene uštede u prošloj godini, iz Ureda odgovaraju da je prvenstveno smanjen broj dužnosnika kojih je prije na Pantovčaku bilo 36, a sada ih je 14.
Dodaju tome i da su u praksi samo “implementirali” upozorenja i preporuke koja su prethodnici na Pantovčaku dobivali u nalazima interne revizije, a koji su u gotovo svim segmentima pokazivali “crveno”. Mi smo se ponašali manirom dobrog gospodara, želeći stvoriti efikasnu administraciju, a ne na način “nakon nas nitko”, kažu u Uredu.
Dodatne znatne uštede, drže, mogle bi se napraviti kroz objedinjavanje općih službi i službi protokola koje trenutačno postoje zasebno za Ured predsjednice, Vladu te Sabor. Korist bi, uz smanjenje troškova, bila bolja koordinacija i rad samog protokola odnosno službi.
U Uredu predsjednice trenutačno je 134 zaposlenih, a takvom sistematizacijom bi se napravila bolja koordinacija službi, pa ne bi postojalo više tzv. silosa već jedan, povezan i operativan sustav. Sam predsjedničin ured, procjenjuju, tada bi brojao 50-ak ljudi, što je trećina sadašnjeg broja.
Drže da bi se značajne uštede mogle napraviti i ako se u MORH iz Direkcije za korištenje službenih zrakoplova “prebaci” briga nad državnim zrakoplovom. U tom bi slučaju, zbog slijetanja na vojne aerodrome, jeftinije bile sve stavke poput goriva, aerodromskih taksi, servisa. To je, inače, praksa u većini zemalja koje imaju takve zrakoplove.
Ured planira “predati” tri zgrade na Pantovčaku DUUDI-ju
Predsjedničin ured je Državnom uredu za upravljanje državnom imovinom pripremio za “predaju” i tri zgrade koje se nalaze na Pantovčaku, te bi se i na taj način “skresali” troškovi, a otvorila mogućnost iskorištavanja “mrtvog kapitala“.
Riječ je o dva objekta “Zelene vile” iz kojega su uredi zaposlenika premješteni u tzv. Aeks te o Vili Prekrižje, a tome treba dodati i vinograd u Samoboru koji je također trenutačno “pod ingerencijom” Pantovčaka, a mogu se tržišno iskoristiti, bilo iznajmljivanjem ili prodajom.
Tu treba uračunati i uštedu nakon što se odredi gdje će biti Ured, temeljem prijedloga Povjerenstva za izradu stručnog nalaza o smještajnim potrebama Ureda predsjednice. Povjerenstvo je Grabar-Kitarović osnovala sukladno svojoj najavi iz predsjedničke kampanje da Ured zbog racionalizacije troškova i veće efikasnosti želi izmjestiti. Nalaz je gotov i bit će proslijeđen DUUDI-ju, a tijekom proljeća trebalo bi biti poznato gdje će Ured biti smješten.
Kao primjer rada u protekloj godini Pantovčak ističe organizaciju summita zemalja jugoistočne Europe u studenome prošle godine, na kojem je bio i američki predsjednik Joe Biden, a koja je stajala 20-ak tisuća kuna. Za malo novca, podvlače, dobili smo vrlo snažan vanjskopolitički efekt, uključili SAD u rješavanje problema jugoistoka Europe, iskoristivši postojeće, svoje resurse (“in house” princip).
Predsjednica je, inače, uz redovite unutarnjopolitičke aktivnosti, u prošloj godini imala 32 vanjskopolitička putovanja. Pokazalo se da smanjenje proračuna, odnosno uštede ne znače i manje aktivnosti, već samo racionalno trošenje, dok je efikasnost ista ili veća, poručuje Ured.
Navodi i da će digitalizacijom dokumentacije kroz “Document menagement sustav” koji već godinama postoji na Pantovčaku, ali nikada do kraja nije implementiran, ostvariti dodatne uštede i postići veću sigurnost sustava, a podsjećaju i da su od samoga početka u sustavu Centralnog obračuna plaća.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.