Hajdaš Dončić: Nema više bureka, ćevapa i kamena temeljaca

Vijesti 19. velj 201508:36 > 08:38
N1

Gost Novog dana s Tihomirom Ladišićem bio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Govoreći o prosvjedu radnika tvrtke Pružne građevine, kazao je da je osnovni razlog gubljenje sindikalnog članstva.

“Oni prosvjeduju zbog protivljenja restrukturiranju tvrtke. Generalno ih financiraju porezni obveznici, tvrtka je neefikasna u 21. stoljeću. Priče i spinovi da tvrtka ostvaruje dobit nisu točni, točno je da HŽ Infrastruktura ostvaruje dobit. Podržavam HŽ Infrastrukturu i poručujem im – samo naprijed!”, kazao je Hajdaš Dončić.

Dodao je da je u toj tvrtki broj djelatnika prevelik te da su ozbiljne tvrtke napravile analize, kao i da će 700 radnika ostati bez posla. “Dobit će otpremnine koje su iznadprosječno visoke. Ono što je bilo jučer ne vrijedi danas. Ušli smo u EU i tome se moramo prilagoditi”, objašnjava ministar Hajdaš Dončić.

‘Nije Vlada vlasnik Pružnih građevina’

Komentirajući izjave Mirele Holy, ministar je kazao da se radi o spinu te da Vlada nije vlasnik Pružnih građevina, već HŽ Infrastruktura.

“Tko je bio vlasnik te tvrtke? Moramo poštovati privatno vlasništvo, nije dobro da postoji državna konkurencija. Nema razloga da ovdje država bude gospodar tome”, dodaje.

Kaže da će se Pružne građevine i dalje nastaviti baviti poslovima održavanja, koje im daje HŽ Infrastruktura.

“Razlog za prosvjed je gubljenje sindikalnog članstva. Cijela priča u HŽ-u se svodi na sindikate. Nema drugug razloga za prosvjed. Dosad su HŽ-om upravljali sindikati, a sada to više nije tako”, dodaje Hajdaš Dončić.

“Država je popušila 230 milijuna kuna”

Komentirajući projekt Pelješkog mosta, za koji je rekao da je majka svih bitaka, te kada će pripremni planovi biti završeni i krenuti apliciranje, ministar kaže:

“Hrvatske ceste su potpisale ugovor za studiju izvodljivosti koja će biti gotova u petom, šestom mjesecu i nakon toga nema prepreka da se raspiše natječaj za gradnju, što je biti na ljeto ili na jesen. Nije upitno da će jug Hrvatske biti povezan mostom. Država je na tom projektu popušila 230 milijuna kuna”, kaže Hajdaš Dončić.

“Tek kada bude gotova projektna dokumentacija, mi raspisujemo natječaj”, dodaje.

Komentirao je i 4,74 milijardi eura duga HAC-a.

“Ove godine HAC mora vratiti 800 milijuna eura kredita zbog dionica koje su se gradile, a nisu trebale. Bez restrukturiranja duga HAC-a, građani će morati plaćati taj dug. Treba ga smanjiti, a ne prolongirati. Ceste ostaju Hrvatske, ona su javno dobro. Ovo je projekt Ministarstva financija – kako restrukturirati hrvatski dug i olakšati si buduće zaduživanje”, objašnjava.

Govoreći o početku izgradnje mosta Trogir-Čiovo, što se trebalo dogoditi 16. veljače, ministar Hajdaš Dončić je rekao da prvo u potpunosti treba pripremiti gradilište, a tek nakon toga može početi izgradnja.

“Nema više bureka, ćevapa i kamena temeljaca”, kazao je Hajdaš Dončić.

‘Hidroavion je plaćen sam’

Govoreći o Jadransko-jonskoj cesti, ministar kaže:

“Mi smo članica EU, tamo postoji devet koridora. U Hrvatskoj postoje samo dva koridora. Jadransko-jonski pravac će se razvijati do 2030. godine. Do 2030. godine nema šanse za ništa – treba izraditi sve studije i napraviti izračune. Stvari su se promijenile otkako smo ušli u EU”, objašnjava Hajdaš Dončić.

#related-news_0

Komentirao je i medijske napise i kritike na račun premijera Milanovića, koji je na Hvar i Lastovo putovao hidroavinom.

“Hidroavion je plaćen sam. To je za mene bespredmentno pitanje, nije razbacivanje državnim novcem – ne možete na Lastovo i Hvar doći u jednom danu na drugačiji način”, kaže Hajdaš Dončić.

“Josipović me neugodno iznenadio, žao mi je da tako percipira SDP koji mu je omogućio prvi mandat i bio najveći financijski kontributor u drugom mandatu”, komentirao je na kraju izjave bivšeg predsjednika Ive Josipovića koji je odbio mogućnost da se ponovno uključi SDP.