Drama u Zagrebu: Rampa ostala podignuta dok je prolazio vlak! Evo što kaže HŽ

Vijesti 05. srp 202315:22 0 komentara
Čitateljica

Potencijalno opasna situacija dogodila se na frekventnom pružnom prijelazu kod zagrebačkog naselja Sopnica, što je zabilježila naš čitateljica kako bi upozorila na nju.

Naime, 30. lipnja u popodnevnim satima rampa na prijelazu nije bila spuštena, niti je radila signalizacija, čime se vozačima i pješacima odavao dojam da mogu sigurno preko pruge, ali u jednom trenutku tamo je prošao putnički vlak.

“Pukom srećom, vozač automobila je stao i tako izbjegao katastrofalnu nesreću. Ovdje je moglo biti ljudskih žrtava. Mogla je poginuti nečija obitelj, ili više njih. Taj prijelaz moja obitelj koristi svaki dan. Kad je strojovođa vlaka koji se približavao shvatio da dolazi na prijelaz gdje nije spuštena rampa, počeo je naglo kočiti”, posvjedočila nam je čitateljica Breza Paić.

Kako bismo doznali o čemu se radi, kontaktirali smo HŽ infrastrukturu, odgovornu za pružne prijelaze u Hrvatskoj.

“Dana 30. lipnja na željezničko-cestovnom prijelazu Retkovec 1, km 432+393 pruge M102 Zagreb Gl. Kol. – Dugo Selo, došlo je do loma polubranika od strane nepoznate osobe. Nakon očevida policije stručne službe HŽ Infrastrukture uklonile su kvar u 17:50 sati. Za to vrijeme željeznički promet odvijao se u kolodvorskom razmaku, odnosno vlakovi su vozili jednim kolosijekom te su iz tog razloga, u tom vremenu zabilježena manja kašnjenja vlakova”, kazali su nam pa dodali:

Čitateljica

“Važno je i ovaj puta naglasiti da sigurnost svih sudionika u prometu, kako u cestovnom tako i u željezničkom prometu, nije bila ugrožena. U situacijama kao što je bila ova, u slučaju kvara na uređaju polubranika, željeznički promet se odvija u skladu s propisima upravitelja željezničke infrastrukture, odnosno sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom (Narodne novine broj 107/2016, op.a.). Promet se odvija na način da strojovođa postupa sukladno članku 129. Pravilnika na način da “strojovođa prije nailaska na ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak i nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP–a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP–a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom”.”

Statistike pokazuju da je najviše nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima, zbog čega se tom segmentu posvećuje najviše pažnje. Ali, ovaj slučaj potencijalno ukazuje da se dogodio propust, bez obzira na objašnjenje iz HŽ infrastrukture. Jer, vrijedi ponoviti, čitateljica tvrdi da je vlak počeo kočiti naknadno, ne dok se približavao prijelazu.

Nažalost, i što se uništenog polubranika tiče, ne radi se o izdvojenom slučaju. Nesavjesni počinitelji pritom ugrožavaju živote.

“Sličnih situacija lomova polubranika i branika tijekom 2022. na željezničkoj mreži RH zabilježeno je čak 442. Budući da polubranike i branike u većini slučajeva lome nestrpljivi i nesavjesni vozači u cestovnome prometu neposredno prije prolaska vlaka zbog kojega su polubranici i spušteni, svaki takav lom može se promatrati kao izbjegnuta nesreća. Materijalna šteta počinjena HŽ Infrastrukturi zbog lomova polubranika u 2022. procijenjena je na 83.000 eura, dok su moguće nesreće zbog nepoštivanja prometne signalizacije, s ljudskim stradanjima, nemjerljive”, zaključuju u HŽ infrastrukturi.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!