Njemački lider na tržištu kozmetičkih proizvoda dm-drogerie markt godišnje se u ime većih plaća odrekne najmanje 10 mil. eura dobiti.
Kada bi plaće u dm-u bile na razini hrvatskog prosjeka u trgovini, najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj godinama bi godišnju dobit podebljavao za najmanje 10 milijuna eura, kazao je svojedobno direktor dm-a Mirko Mrakužić. Njemački lider na tržištu drogerijskih proizvoda na završetku se lanjske poslovne godine pohvalio prosječnom plaćom radnika od 8528,82 kune, 13. i 14. plaćom, poklon-bonovima te sa 9% ukupno zaposlenih, odnosno 99 zaposlenica na rodiljskom dopustu za koje je i po novorođenčetu osigurano 3000 kuna.
Studenac na začelju
Zna li se kakve su stvarne prilike u hrvatskoj trgovini – plaća u dm-u mnogima je čudo. No Mrakužić smatra da je i ta svota, koju prodavači kod nekih drugih poslodavaca ne vide ni u nekoliko mjeseci, dostatna tek za lakše preživljavanje od 1. do 31. u mjesecu.
U 2013. na začelju je bio Studenac s prosječnom plaćom od 3020 kuna, u što su uračunate ukupne plaće tog poslodavca, uključujući i menadžerske. Blizu Studencu su i plaće u Plodinama, 3661 kuna, pa u Konzumu u kojem je prosjek 3935 kuna. Uz dm pak na vrhu liste je Lidl, koji je ovih dana priopćio i da je u ožujku digao plaće svojih zaposlenika za 4,8%, dok je treća, Diona petrinjskog mesnog magnata Gjure Gavrilovića, piše Večernji list.
U cijeni rada i ulaganja
Činjenica da je prihod poduzetnika u trgovini u 2013., kada su ostvarili 213,5 milijardi kuna, u odnosu na 2008. pao za 43 milijarde, radnicima je i sindikatima mala utjeha, kaže Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata.
”Pritisak međunarodne konkurencije na cijene i smanjena potražnja neminovno donose pritisak na cijenu rada. A poslodavci i investicije trebaju vratiti preko zaposlenih”, kaže Sever.