U posljednje vrijeme, dućani sve više nalikuju na tvrđave.
Mnogi proizvodi na policama drogerija nalaze se pod ključem, čak i svakodnevne stvari poput dezodoransa, paste za zube, deterdženta za suđe ili sapuna. Proizvođačima lokota i kutija posao cvjeta, prenosi CNN.
Američki drogerijski divovi Walgreens i Rite Aid kažu da je problem organizirani kriminal – kriminalci često kradu proizvode iz dućana i potom ih prodaju online – zbog čega oni moraju zaključavati sve više proizvoda, a čak i zatvarati dućane.
Zaključavanje polica za trgovine je krajnja mjera, ali za njom sada posežu više no ikada prije. Za kupce to predstavlja veliki izvor frustracije, kao i za zaposlenike koji moraju hodati dućanom s ključevima u rukama.
“Kupce to iznimno obeshrabruje”, kaže organizator tvrtke za istraživanje ponašanja Envirosell, Paco Underhill. “I za trgovce je iskustvo brutalno.”
Razlog za ovaj potez je jednostavan: Prevencija krađe. Ipak, ove odluke mnogo su kompliciranije za dućane nego što bi se na prvu moglo činiti. Kompanije moraju držati krhku ravnotežu između zaštite svog inventara i održavanja atmosfere ugodne za kupce.
‘Vruća roba’
Dućani najviše žele štititi nekoliko ključnih proizvoda koji im donose najveći profit, kaže Adrian Beck koji proučava maloprodajne gubitke na sveučilištu Leicester. Oni su spremni prihvatiti više krađe proizvoda koji su jeftiniji.
Kradljivci često pikiraju proizvode manje veličine, no veće cijene. Stvari koje se u SAD-u najviše kradu uključuju cigarete, proizvode za ljepotu, lijekove koji se prodaju bez recepta, alkohol i trake za izbjeljivanje zubi. Drogerije imaju više proizvoda koji su popularni među kradljivcima, što znači da moraju zaključavati više proizvoda od drugih maloprodajnih lanaca, kaže Beck.
Organizirani kriminal
Postoje granice onoga što se može učiniti kako bi se stalo na kraj krađi iz dućana. Kompanije brane zaposlenicima da fizički pokušaju zaustaviti kradljivce jer ne žele da se dovedu u opasnost, što znači da onda moraju pronaći druge načine kako zaštititi robu.
Ti načini uključuju mjere poput sigurnosnih oznaka na proizvodima koji pale alarm kada netko iziđe iz dućana bez plaćanja. Ipak, ta mjera nije toliko efikasna kao i prije: Alarmi su postali dio opće buke u dućanima i često prolaze neprimijećeni.
Dućani također koriste strategije poput ulaganja u police s kojih kupci mogu uzeti samo jedan proizvod, što pomaže spriječiti kradljivce da isprazne čitavu policu.
Zaključavanje proizvoda posljednji je korak koji će trgovci poduzeti prije nego proizvod potpuno maknu s polica, a dućani kažu da se odlučuju na ovaj potez sve češće, budući da je broj krađa u porastu.
Krađe iz dućana često se ne prijavljuju, a i tužbe su iznimno rijetke.
Trgovci kažu da je organizirani kriminal samo pogoršao njihov problem. Kriminalne bande često kradu proizvode koji se brzo i jednostavno mogu prodati u online dućanima poput Amazona ili putem ilegalnih kanala.
“Danas se zaključava sve više proizvoda jer je problem postao toliko veći”, kaže Lisa LaBruno, viša izvršna potpredsjednica maloprodajnih operacija u udruzi za lidere u maloprodaji, Retail Industry Leaders Association. “Kriminalci mogu ukrasti veliku količinu proizvoda i anonimno ih preprodati.”
Amazon kaže da blisko surađuje s policijom, trgovcima i drugim partnerima kako bi zaustavio kriminalce u prodaji ukradene robe na njihovoj platformi.
Ljutiti kupci i pad prodaje
Nažalost, mnoge ove mjere na kraju iritiraju kupce i smanjuju prodaju. Izvršni direktor jedne kompanije koja proizvodi uređaje za sprječavanje krađe za Forbes je izjavio da zaključavanje proizvoda može smanjiti prodaju za čak 15 do 25 posto.
Kupci su danas nestrpljiviji no prije. Mnogi će otići iz dućana i kupiti nešto na Amazonu, umjesto da pred policom čekaju zaposlenika.
“Pokušavate pojednostaviti proces za kupca i spriječiti pad u prodaji”, kaže Mark Stinde, bivši potpredsjednik zaštite dobara za Kroeger i druge velike lance. “Timovi za prodaju i robu glasno se protive zaključavanju proizvoda.”
Dućani rade na osmišljavanju novih načina zaključavanja proizvoda kojima bi pokušali umanjiti frustraciju kupaca. Jedna ideja su nove vrste sigurnosnih kutija koje bi zaposlenici mogli otvoriti putem pametnih telefona. Drugi prijedlog zahtijevao bi od kupaca da upišu svoj broj telefona kako bi otvorili kutiju.
“Kupci razumiju zašto se treba zaključavati nakit ili krzneni kaputi. No nije im jasno zašto zaključavati dezodoranse”, kaže Jack Trlica, jedan od osnivača časopisa za trgovinu, LP Magazine.
Trlica objašnjava da kompanije razvijaju nove tehnologije kojima će štititi proizvode, no neće zahtijevati da kupci čekaju zaposlenike koji bi im otključali kutije.
“Doći će do revolucije u sigurnosnim mehanizmima”, tvrdi on.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!