Rastegnut na 458,5 cm (osnovni i30 ima 434) gepek napuhao s 395 na 602 l (preklapanjem sjedala na 1650), a izazov je 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 T-GDI sa 120 KS.
Nakon što je u listopadu prošle godine na salonu u Parizu predstavljen Hyundai i30 treće generacije, u osnovnoj hatchback verziji, nedavno je u Ženevi (9. do 19. ožujka) otkriven karavanski model Tourer. Zanimljivo, u prvoj i drugoj generaciji na europskom se tržištu za karavane koristila oznaka CW, a treći nosi oznaku Tourer, koja se prethodno koristila na američkom i australskom tržištu.
Riječ je o trećoj generaciji korejskih aduta C-segmenta. Prvi je i30 predstavljen u ožujku 2007. u Ženevi, a drugi u rujnu 2011. u Frankfurtu. Napredan i skockan rođak budućeg Kia Cee’da u ring kompaktne klase, u dvije karoserijske inačice ulazi atraktivniji, čvršći i lakši, s motorima koji troše 5 do 7 posto manje od prethodnih, koji su već bili trendovski štedljivi. Proizvodi se u češkom gradu Nošovice, kao srodnik Kia Cee’da, koji stiže iz Slovačke.
Iza atraktivne vanjštine krije se struktura s 53 posto visokočvrstog čelika. Lakša, a čvršća karoserija poboljšava dinamičnost i smanjuje potrošnju. Osnovni je model dugačak 434 cm, a karavan je rastegnut na 458,5 cm. Oba modela imaju isti međuosni razmak od 265 cm, što je OK za obje verzije. To vrijedi i za širinu od 179,5 cm te visinu od 146,5 (karavan 147,5 cm).
Budući da je prethodnik osvojio pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP testu, ne treba sumnjati da će ih osvojiti i novi, 22 posto čvršći. Komfor je u vrhu klase, izvedba i oprema također, a sve zaokružuje korektan prtljažnik. U osnovnom modelu mjeri 395, u karavanu 602, a preklapanjem stražnjih naslona raste na lijepih 1650 litara.
Gospodski stil kojeg potpisuje Nijemac Peter Schreyer osigurava i povoljnu aerodinamiku (Cd 0,29) u obje verzije. Uvjerljivom dojmu, dinamici i štedljivosti pomažu motori nove generacije, prvenstveno turbobenzinci s direktnim ubrizgavanjem, 3-cilindarski 1.0 T-GDI sa 120 KS i 1.4 T-GDI sa 140 KS (benzinsku ponudu otvara dosadašnji, ali unaprijeđeni atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS) te turbodizelaš 1.6 CRDi u verzijama s 95, 110 i 136 KS. Trocilindraš 1.0 T-GDI sa 120 KS postaje važna karika uspjeha, jer osigurava mirniji i čišći rad, a troši tek pola litre više od dizelaša slične snage.
Na našem tržištu, tradicionalno okrenutom dizelašima, u prvom će planu biti 1.6 CRDI. Prvi se primjerci očekuju krajem ljeta, a ponuda će startati s oko 123.000 kn. Mogao bi pomrsiti račune Škodi Octaviji Combi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.