'Najbolje tek dolazi u satelitskom biznisu'

Znanost 11. svi 201514:04 > 14:21
N1

Apostolos Triantafyllou, viši potpredsjednik Eutelsata za prodaju u Srednjoj i Istočnoj Europi te Srednjoj Aziji u intervjuu govori o satelitskoj tehnologiji, televizijskom tržištu i svom dolasku u Dubrovnik...

Kakvo je vaše viđenje uloge satelitske tehnologije danas? Kolika su prijetnja druge opcije? 

Mislim da najbolje tek dolazi u satelitskom biznisu. Postojimo već preko 30 godina i bili smo začetnici mnogih inicijativa. Sateliti danas imaju vitalnu ulogu u distribuciji dugotrajnih aplikacija kao što je video i efikasno povezuju čak i najudaljenije lokacije sa internetom preko satelita velikog protoka (HTS). Prisutni su na svakom događaju uživo i svakom hitnom slučaju u svim dijelovima svijeta. Iz naše perspektive, sateliti imaju solidnu budućnost pred sobom.

Koje su prednosti satelita u ovom digitalnom dobu?

Satelitska tehnologija je srž infrastrukture sa neba. Konkurencija su joj zemaljske tehnologije kao što su vlakna, IP mreže i slično… Iako vjerujemo da sve one imaju svoje mjesto na tržištu jer se dopunjujemo, satelit šalje signal zemaljskom prijemniku i tako dopire do mnogih korisnika izvan zemaljskih mreža s televizijskim i širokopojasnim emitiranjem direktno u dom. Sateliti igraju važnu ulogu u ekonomskom dijelu investicije. Mogu povezati države brže, lakše i jeftinije od zemaljskih mreža za koje su potrebne fizičke intervencije i koje nude progresivnu ekspanziju, ciljajući najprije na najgušće naseljena područja.

Kakav je položaj Eutelsata na današnjem tržištu DTH emitiranja? S kakvim se problemima kompanija susreće i kako odgovarate na takve izazove? Zašto je DTH u središtu vaše pažnje?

DTH znači da se kanali primaju direktno u dom pomoću male kućne antene. Sateliti za prijenos šalju signale stotinama milijuna gledatelja širom svih kontinenata. Na primjer, danas u Europi preko 200 milijuna domova ima satelitski prijem, dok je u Sjedinjenim Državama taj broj još veći. Drugi razlog zbog kojeg je ovo tržište veoma važno je taj da je DTH najisplativija televizija. Kod plaćene televizije postoji atraktivan sadržaj koji privlači gledatelj. Naravno, satelitski klijenti se usredotočuju na DTH jer je to dokazani model poslovanja i najznačajniji faktor video distribucije.

Današnji izazov je razvoj same televizije. Svijet televizije se promijenio u mnogim aspektima: kako je gledamo, od plaćenih TV kanala do prenosivih uređaja i mobilne televizije, udaljavamo se od stare kablovske usluge, prelazimo na televiziju visoke rezolucije. Sateliti se mogu nositi s tim novim trendovima. Pomno pratimo razvoj, unapređujemo svoje satelite, poboljšavamo jačinu signala i tehnologiju na zemlji da bismo se uklopili u te promjene.

Eutelsat ima snažnu poziciju u ovom području. Gdje vidite prostor za unapređivanje i što je po vašem mišljenju najveći izazov?

Eutelsat je s ponosom najjači igrač u Srednjoj i Istočnoj Europi, ali to se nije dogodilo preko noći. Uložili smo vrijeme, satelite, godine i posvetili smo ovoj regiji punu pažnju. Veoma smo motivirani i ishod koji vidimo danas je rezultat mnogih godina rada. Poboljšanja se uvode svakodnevno. Nikad ne stajemo. Zamjenjujemo naše satelite poboljšanim i imamo sluha za potrebe naših klijenata, kao i za potrebe njihovih korisnika. Pod potrebama mislim na područja gdje se populacija nalazi, kakvu satelitsku uslugu naši klijenti dobivaju za svoj novac, kako se razvijaju zemaljske tehnologije – antene, televizori, set-top boksovi – i kako sateliti mogu ostati na čelu. To je neprekidni proces.

Najveći izazov je održavanje dugotrajnog, poštenog komercijalnog odnosa s našim partnerima i rješavanje izazova u njihovom poslu, bilo da je riječ o tehnologiji, strukturnim promjenama ili problemima na tržištu. Ali do sad, bez imalo arogancije, dobro nam je išlo i nastavili smo se razvijati zajedno s njima.

Eutelsat nastavlja povećavati obujam svog posla. Kakva je strategija kompanije za Centralnu i Istočnu Europu?

Naša strategija je nastaviti rasti zajedno s našim klijentima i predviđati njihove zahtjeve. Središnja i Istočna Europa su jedina područja u Europi (?) u kojima televizijsko tržište, uključujući i satelitsko, i dalje raste. Potencijal za satelitsko širokopojasno emitiranje je velik, a također smo spremni ispuniti zahtjeve vlada. Naša strategija je da sadašnjim klijentima neprestano osiguravamo zlatni standard usluge, da neprestano poboljšavamo svoje usluge i da privučemo nove korisnike višestrukim koristima satelita.

Eutelsat je dijamantski sponzor NEM-a treću godinu zaredom. Što to znači za kompaniju?

Očigledno je da sam vezan za ovo područje i vrlo ponosan na naš uspjeh. Središnjoj i Istočnoj Europi je to bilo potrebno jer je tržište fragmentirano i usredotočeno samo na lokalne i nacionalne poslove. Nedostajalo nam je nešto što će ujediniti svjetske igrače i dati im širu perspektivu u ovom dijelu svijeta. Kad je NEM formiran, znali smo da će to biti vrijedno za nas. Prve godine smo ga sponzorirali iz dva razloga: prije svega jer je najjači i najdugovječniji igrač u regiji. Prisutni smo godinama i želimo poslati poruku da je to naša regija. Ovo je treća godina, što je dokaz da se dobro razvija, dobro je prihvaćen na tržištu i okuplja internacionalne igrače, nudeći lokalnim igračima priliku da se uzdignu među internacionalne. 

Osnovna delatnost Eutelsata je pružanje satelitske usluge koja prenosi sadržaj. Koji sadržaj je vaš izbor?

Iako naša uloga nije da procjenjujemo sadržaj, kao satelitski operater smo ponosni što su neki od najboljih internacionalnih i regionalnih televizijskih brendova izabrali Eutelsat, od BBC-ja i HRT-a, do Al Jazeera Balkans i AMC-ja. U Središnjoj i Istočnoj Europi Eutelsat je uvijek prenosio sadržaj javnih televizija, vrhunskih DTH operatera, lokalnih i nacionalnih, ali uvijek visoke kvalitete. Pošto smo sad globalna kompanija, također možemo prenositi sadržaj iz svih krajeva svijeta i usmjeravamo ga gdje god naši klijenti žele.

Najviše volim gledati sport, Olimpijske igre i Svjetski kup prošle godine, i imao sam priliku uživati u sportu s ultra HD tehnologijom. Gledanje ultra HD sadržaja je bilo zaista nevjerojatno iskustvo i uvjerilo me je da će to biti sljedeći veliki korak u razvoju televizijskog biznisa.

Vrlo smo sretni što ćete opet biti u Dubrovniku. Kako vi osobno doživljavate NEM? I još jedno osobno  pitanje – u čemu najviše uživate u svom poslu?

Imam vrlo zanimljiv i uzbudljiv posao. Za Eutelsat u Središnjoj i Istočnoj Europi je ključno da uslužuje široko i raznovrsno područje. Svaka od 32 zemlje u kojima radim ima posebne karakteristike i moramo poštivati te razlike i razvijati razumijevanje za tradicije i vizije. Uzbuđenje se javlja uslijed interakcije s tim spektrom ljudi, kultura i jezika i pružanja usluga svima njima. U svakoj fazi se pojavljuje nešto novo. Moje najveće zadovoljstvo je kada s klijentima smišljam kako učiniti da njihova ponuda bude najprivlačnija i kompetitivnija na tržištu. Najveće zadovoljstvo mi je kad svake godine u NEM-u vidim sve ljude koji su prisutni, kao i novajlije, i kada razmatramo je li se ono o čemu smo razgovarali ostvarilo i diskutiramo o novim inicijativama u budućnosti. Interakcija s ljudima, ideje i vrijednosti koje dijelimo i razvoj tijekom godina – u tome najviše uživam u svom poslu.