Inicijativa Ne damo naše autoceste održala je na Markovom trgu javnu akciju i konferenciju za medije u povodu druge obljetnice uspješnog prikupljanja potpisa protiv prodaje Hrvatskih autocesta.
Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata govorio je o uspješnom poslovanju HAC-a te zahtjevima Europske banke za obnovu i razvoj vezanim za promjene u upravljanju poduzećem. Inicijativa poručuje kako očekuje od Vlade da niti ne pomišlja na privatizaciju, ali i da se uprava bira transparentno, na javnom natječaju te da se ojača kontrola, putem jačanja Nadzornog odbora i neovisnih stručnjaka te unutarnjeg sustava revizija, što je prijedlog EBRD-a.
I Inicijativa se zalaže za to da autoceste ne budu igračka u rukama stranaka, što je u skladu s preporukama EBRD-a.
“Kad su u pitanju ljudski potencijali, mi se ne možemo uspoređivati s tehnologijom koja se koristi u Velikoj Britaniji, ali ni s količinom outsourceanih kadrova. Mi ćemo se protiviti outsourcanju“, kazao je Stanić. “Troškovi održavanja su barem duplo skuplji – mi smo bar upola jeftiniji, ali ćemo smanjiti troškove i voditi računa o socijalnom stanju”, kazao je Stanić.
On navodi da se otkazima i uvođenjem automata na naplatne kućice ne može riješiti problem troškova ili ubrzavanje prometa.
“Protok neće ići brži bez GPS sustava. Nemamo problem s naplatnim kućicama, nego time što se četiri koridora slijevaju u jedan”, kazao je Stanić, predlažući da se napravi obilaznica za automobile koji idu prema Europi i Mađarskoj.
“Mi smo već spustili broj zaposlenih na postajama na pet do sedam, a ispod pet ljudi se ne može raditi”, kazao je Stanić dodajući da automati ne mogu rješavati brzinu. Smatra i da preporuke EBRD-a moraju propitivati zbog interesa vlasništva u pojedinim tvrtkama.
“Žele tržištu izlagati poslove koji postaju skuplji i manje učinkoviti ako bi se išlo na outsourcig, jer najjeftinije poslove obavljaju naši ljudi”, kazao je Stanić.
Sve će učiniti da autoceste ostanu u vlasništvu države, dodajući da su sve preporuke EBRD-a na tragu rješenja koje nude sindikalci, dodajući da u obzir dolazi i emisija obveznica.
“Volio bih da se vlada odgovorno odnosi ne samo prema autocestama, već i drugim resursima”, kazao je Stanić.
Kazao je da su iz inicijative neprestano nudili rješenje bez davanja autocesta u koncesiju i bez tzv. modela B.
“Rješenja su restrukturiranje i optimizacija troškova, uz povećanje prihoda. Oba procesa su u tijeku. Sada provodimo restrukturiranje, a prihodi rastu prirodno, jer raste promet. Ove godine ćemo imati povećanje prihoda od osam do deset posto u odnosu na 2015. godinu, a lani smo imali povećanje od 4,5 do 5 posto u odnosu na godinu prije”, kazao je Stanić.
Autoceste imaju izuzetno velik potencijal, naglašava, i zato se protive koncesiji.
“Država mora upravljati cijenom i pristupom autocestama, kroz otvaranje novih čvorišta. Autocesta mora povezivati naše gradove, a cijena treba biti takva da stimulira”, kazao je Stanić.
Govoreći o cilju prosvjeda u trenucima prvog sastanka ministara u Vladi, navodi da su to moguća rješenja o kojima govore, odnosno davanja poticaja Vladi da požuri s refinanciranjem dugova te restrukturiranjem.
Upitan je i u kakvim su odnosima s pojedinim ključnim ministrima za ta pitanja u vladi HDZ-a i Mosta.
“S ministrima nismo imali problema, samo s provođenjem nekih njihovih odluka. U prošlom vrijeme nije bilo poteza koji bi se protivio onom što su građ rekli na referendumu”, naveo je Stanić.
Što se tiče nedavnih poruka Europske banke za obnovu i razvoj, navodi da se iz njih vidi da je “EBRD spremna pomoći, jer bi se uključila u rješavanje duga, a od hrvatske strane traži da pokažemo dobru volju, što znači smanjenje troškova i povećanje prihoda”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.