Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora konačno bi trebali početi u jesen 2017. godine, a temeljem javnog natječaja koji je krajem prošloga tjedna raspisao Grad Zagreb vidljivo je da se planira uvođenje semafora i četvrtog traka.
Prometni stručnjak Željko Marušić upozorava da je postavljanje semafora na tom mjestu svojevrsna ‘prometna hipokrizija’ koja može izazvati kaos.
Za rekonstrukciju raskrižja Avenije Dubrovnik i Jadranske avenije, odnosno rotora, vrijednu oko dvjesto milijuna kuna bez PDV-a, Grad Zagreb od prošloga petka traži izvođača na javnom natječaju otvorenom do petoga siječnja iduće godine, a radovi bi mogli početi u jesen i trebali bi trajati oko godinu i pol.
Većih promjena na samom rotoru neće biti pa se neće mijenjati ni njegova geometrija, a ostat će i na dosadašnjoj razini. No ispred svih ulaza postavit će semafore, a vožnja kroz kružni tok će biti dodatno vođena vertikalnom signalizacijom te će se na sjevernoj strani, umjesto u dosadašnja tri, voziti u četiri traka.
Naime, podvožnjak na Jadranskoj aveniji trebao bi regulirati promet u smjeru istok – zapad, čime bi kružni tok bio neometan od toga dijela prometa i upravo je to razlog zašto će prometni trak biti dodan samo na sjeveru, odnosno na dijelu Jadranska avenija – Jadranski most i Avenija Dubrovnik – Jadranski most.
U studiji se tvrdi će se broj nesreća smanjiti jer više neće biti moguć ulazak vozila u drugi prometni trak nakon što uđu u rotor, inače jedno od najfrekventnijih gradskih prometnih čvorišta kroz koje svakodnevno prođe najmanje oko 100.000 vozila.
Također, u vrijeme radova vrijedit će posebna regulacija kojom će se omogućiti odvijanje prometa u pojedinim fazama rekonstrukcije križanja koja će, između ostalog, uključiti radove na izgradnji podvožnjaka te rekonstrukciju postojeća četiri nadvožnjaka, uz izgradnju novog nadvožnjaka na istoku i proširenje postojećih rampi.
Zašto vozači strahuju od remetinečkog rotora?
Vozačima, bez obzira bili iz Zagreba ili ne i neovisno o tome koliko imali iskustva u vožnji, remetinečki rotor nije baš mio i često ga izbjegavaju, a ako i uđu u njega, nerijetko se dogodi da odvoze i nekoliko krugova, a često muku muče i s prestrojavanjem.
Prometni stručnjak Željko Marušić upozorava da je osnovni problem to što je remetinečki rotor preopterećen. ‘S oko 100.000 vozila dnevno u vršnom prometu to je i prometno najopterećenije mjesto u Hrvatskoj, s ispreplitanjem ukupno 16 prometnih tokova u oba smjera. Daleko od toga da je remetinečki rotor izveden optimalno – prvenstveno je problem u tome što je na uzdignutom, umjesto upuštenom mjestu, prevelikog promjera i s jednom trakom viška, koja u uvjetima ekstremnog preopterećenja stvara konfuzije i ispreplitanja prometnih tokova, što izaziva nesreće.’
Međutim, upozorava Marušić za tportal, to nije ni potpuno loše rješenje, ‘odnosno zaslužuje prolaznu ocjenu, uz nužne dorade, ali ne i temeljitu rekonstrukciju, kakva je predviđena. Naime, najvažnije bi bilo rasteretiti ga nužnom izgradnjom Jarunskog mosta, spojnice Zagrebačke i Petrovaradinske ulice u Rudešu s Laništem, odnosno spojnicom prema Areni. Time bi se vršni promet smanjio na 60.000 auta dnevno, što bi dorađeni remetinečki rotor ‘progutao’ bez problema’.
‘Izgradnja Jarunskog mosta – prometni prioritet Zagreba’
S obzirom na navedeno, Marušić smatra da se ‘očito forsira nestručno, megalomansko rješenje, a dobro je poznato zašto svi ‘vole’ kapitalne investicije koje se plaćaju stotinama milijuna kuna. Ako se to napravi i kroz remetinečki rotor ubrzano se propusti postojećih 100.000 vozila dnevno, nastat će kaos i golema zagušenja (prometni čepovi) na Jadranskom mostu, odnosno spojnici sa Selskom u pravcu Horvaćanske i Savske, na Aveniji Dubrovnik, Remetinečkoj cesti, a i na Jadranskoj aveniji. Sadašnji kaos, odnosno zagušenje na rotoru, smanjuje pritisak na te pravce, pa bi povećanje propusnosti remetinečkog rotora, uz denivelacije, bilo pogrešno i prometno kontraproduktivno – školski primjer promašene investicije‘.
Marušić smatra da je izgradnja Jarunskog mosta prioritet i uz opasku ‘da se barem već ulagalo u njega, umjesto u fontane’, ističe bi ‘uz prometno rasterećenje remetinečkog rotora i globalnim premještanjem prometnih tokova bila dovoljna manja rekonstrukcija uz svega 10 posto planiranih sadašnjih investicija’, piše tportal.