Komunalna firma iz Zaprešića kojoj je na čelu Željko Majcen nabavlja luksuznu limuzinu čija je procijenjena vrijednost 270.000 kuna bez PDV-a. Dakle, s PDV-om će to iznositi puno više.
“Procijenjena vrijednost nabave u ovom postupku iznosi 270.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost (PDV-a), ali s uključenim posebnim porezom na motorna vozila (PPMV- om)”, stoji, među ostalim stvarima, u dokumentaciji o nabavi koja je jučer objavljena na stranicama Narodnih novina. Odnosno, s PDV-om to će stajati nešto više od 340.000 kuna.
Radi se o, kako je vidljivo u dokumentaciji, sistemu staro za novo. Dakle, ponuditelj je obvezan naručitelju dati ponudu za jedno rabljeno vozilo. Konkretno, Škodu iz 2009. godine. A prema onome što je vidljivo iz tablice s traženim tehničkim specifikacijama, jasno je da se radi o luksuznom automobilu koji mora biti metalik sive boje dok unutrašnjost mora biti crna. Automobil mora biti dizelaš od najmanje 190 konjskih snaga.
Osim toga, automobil mora imati i svu silu serijske i dodatne opreme. Tako treba imati pogon na sva četiri kotača, ABS, sustav protiv proklizivanja pogonskih kotača, elektronski sustav stabilnosti, tempomat za održavanje razmaka, ali i trozonski klima uređaj, parking senzore naprijed i nazad, sjedalo s memorijom, sklopive stoliće na naslovima prednjih sjedala, radio sa zaslonom osjetljivim na dodir, srebrne uzdužne krovne nosače ili pak otvaranje i zatvaranje prtljažnika pokretom noge.
Mario Juriče, voditelj javne nabave ovog poduzeća, kaže da je natječaj takav, ali da konačna cijena može biti znatno manja. “U tu cijenu idu posebni porezi za motorna vozila, trošarina i drugo. Procijenjena vrijednost vozila je dosta relativan pojam, vozilo može biti i 200 tisuća kuna, ovisno o konačnoj ponudi. Tehničke specifikacije su u rangu vozila koje se trenutno koristi, ništa nije to ni više ni manje od nekog standarda koji je trenutno aktualan.
I prijašnje vozilo koje se kupovalo bilo je procijenjeno na veću cifru od ono od koje je kupljeno. To je često tako, teoretski se može dogoditi da se vozilo nabavi za 50.000 kuna manje nego što je vrijednost natječaja. Mogli smo na leasing, ali ovo je najjeftinija solucija. Na leasing bi uletjele kamate, ovo je najjftenije. Ovo je staro za novo, morate računati da ćemo mi u toj cijeni odbiti cijenu starog vozila. Aktualno vozilo se procjenjuje na desetak tisuća eura. Tako da kad odbijete tu cijenu, poseban porez, samu ponudu vozila, vi možete dobiti i cijenu ispod 200.000 kuna bez PDV-a. A od prvi prvog je pala trošarina na vozila”, rekao je Jurič za Index.