
Građani su ove godine platili stotine tisuća eura za samoreklamu lokalnih šerifa uoči lokalnih izbora, piše Nulta crta, portal studenata novinarstva FPZG-a.
Oglas
127 gradova i 428 oćina
Analizirali su stanje u 127 gradova i 428 općina u Hrvatskoj i izdvojili osam najeklatantnijih primjera predizborne samopromidžbe lokalnih čelnika u medijima jedinica lokalne samouprave.
Direktorica Gonga upozorava i na ostale problematične prakse poput "financiranja tzv. izvještavanja o uspjesima županija, gradova i općina putem regionalnih i nacionalnih medija, na koje dužnosnici formalno nemaju utjecaj", piše Nulta crta.
To su, dodaje, plaćeni promotivni sadržaji koji se predstavljaju kao novinarski tekstovi, ali svojom prirodom oblikuju narativ o uspješnom poslovanju. Sankcija za to, naglašava, gotovo i nema.
Cijeli članak možete pročitati OVDJE.
Čelnici ih sami često pišu, a građani plaćaju
Glavne točke, ukratko, su slijedeće:
Lokalni listovi koje financiraju općine i gradovi sve češće služe za predizbornu promociju načelnika i gradonačelnika – umjesto informiranja građana.
Čelnici često sami pišu tekstove i intervjue sa sobom, dok se drugi kandidati ne spominju. Listovi izlaze pred izbore, financirani su iz proračuna, a građani ih dobivaju na kućne adrese.
Primjeri iz Viškova, Zaprešića, Lepoglave, Đurđevca, Ivanca i Crikvenice pokazuju kako se koristi javni novac za samohvalu, bez nadzora ili sankcija.
GONG i HND upozoravaju: ovakva praksa favorizira vlast, a potkopava novinarstvo i ravnopravnost izbora. Predlažu da se novac preusmjeri u neovisne lokalne medije, putem javnih natječaja.
Opatija pokazuje da može i drukčije: svi kandidati dobili su jednak prostor, tekstovi su potpisani, a sadržaj raznolik i informativan – u službi građana, ne vlasti.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
Oglas
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
Oglas
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas