Sandro Mur, osnivač Bellabeata, gostovao je u Pressingu. Mate Rimac je Bellabeat spomenuo kao jedan od najperspektivnijih startupa koji je izmjestio svoje sjedište izvan Hrvatske, zbog prikupljanja višemilijunske investicije.
Došli ste prije dan ili dva iz Amerike. Bili ste na festivalu Coachella. Kako ste došli tamo?
Naši investitori žele motivirati ljude, pa im pružaju beneficije. U ovom slučaju je to bio festival.
Koji je investitor?
Universal Music Group, kuća koja ispod sebe ima jako puno celebrityja, on je jedan od naših strateških investitora.
Osim Universala, zanimljivo je kad se gleda vaša baza, ima raznih investitora iz raznih područja. Tko su oni?
Universal Music Group jak je investitor, Michael Arrington, vlasnik TechCruncha , imamo investitora koji je investirao u Google, Alibabu. Imamo ih preko 20.
Zašto svi vjeruju baš Bellabeatu?
Ja mislim da su uvijek dva razloga. Prvo osjećaju da stvar može biti jako velika, a druga stvar mislim da se žele osjećati mladima, imali su svoj uspjeh u životu i sad žele biti dio neke druge dobre priče, to je važno za njihov životni stil.
Priča o Bellabeatu je imala 2 faze, traženja i rasta. On se dogodio nakon odlaska u SAD. Kako se dogodilo da ste došli u Y Combinator?
Jedan moj jako dobar prijatelj rekao je da se u životu treba imati jako puno sreće, a oni koji je imaju, moraju biti jako dugo budni kako bi je iskoristili. Vjerojatnost da smo jednog investitora sreli u Beču, bila je jako mala, ali mi smo u tom periodu jako puno radili.
Tu ima i jedna zanimljiva priča s čekom…
U cijeloj žurbi smo rekao da neću ići u Silicijsku dolinu i da želim ostati u Europi. On je napisao ček, stavio sam ga u torbu i zaboravio na njega. Tek kad je Urška čistila torbu, našla ga je. Kad sam ga vidio, bila je to druga priča. Bio je na 35 tisuća dolara.
Tad ste osvojili i nagradu?
Da, bila je to nagrada od Coca cole. On je u nama prepoznao potencijal da smo mi ljudi koji ćemo gurati, raditi da uspijemo. Većinom investitori imaju strah da ne propuste veliku priču.
Imali ste razočaranje u Europi… Što je bilo?
Recimo da je Silicijska dolina za startupe isto što je i Hollywood za filmsu industriju. Sve je jako dobro uigrano. Europa kopira modele, ali fale im ključne komponente.
Što im fali?
U San Franciscu su investitori, koji ulažu u startupe u rundama koje su krucijalne, uspješni osnivači startupa, i oni znaju da trebaju ulagati u osnivače. Europa ne razumije taj dio, ulaganjem se bave različiti ljudi. U biti asocijacija je kao da ste uložili u malo dijete koje je posvuda i radi veliki nered. U Silicijskoj dolini znaju da je to tako i ponašaju se u skladu s tim.
Kad ste došli u SAD u Y combinator, bili ste u najbolji u generaciji?
Svake godine YC iz Beča bira koji su najbolji startupi. Mi smo 2014. bili najbolji. U istoj klasi kao i Airbnb i Dropbox. YC je fond za seed runde, oni točno znaju kakvi osnivači trebaju biti, koje su veze među njima, oni samo žele hackat statistiku investiranja u startupe. To ne znači da ćemo vrijediti 10 milijardi dolara, ali znači da taj njihov najbolji startup najviše vrijedi.
Tko je još bio s vama?
Cruz je prodan GM za milijardu dolara. To je sutav za autopilot za auto. Kad se glasovalo, Cruz je bio četvrti, a Bellabeat je bio prvi.
Spominjali ste cifru od nekoliko milijardi, kakvi su planovi Bellabeata u budućnosti?
Nama je cilj stvoriti unicorn startup koji će vrijediti milijardu dolara, koji je veći od Agrokora, veći od Atlantic Grupe.
Kako je to moguće? Koliko je sad vrijednost vaše tvrtke?
Ne mogu pričati o trenutnoj cifri, ali vrijednost naše firme mjeri se u stotinama milijuna eura. Tijekom seed runde su ljudi kupovali dionice naše firme. Evaluacija se nikad ne obljavjuje medijima, dok to ne bude trebalo iz strateških razloga.
Koliko očekujete da vam treba novca u A rundi?
Mi smo hardverska kompanija, trebamo uložiti u logistiku, proizvodnju proizvoda, distribuciju, ovo nije softver i trebat će nam 20, 30, 50 milijuna dolara. Mi smo sad profitabilni i rastemo 20 posto svaki mjesec.
Što to znači? Koliki vam je promet?
Sad smo došli do 5,5 milijuna dolara mjesečnog prometa. Ja mislim da startup može biti vrijedan milijardu dolara kad ima deset milijuna prihoda svaki mjesec. Ima drugih startupa koji imaju isto velik rast, ali nisu u našoj kategoriji hardvera.
Kolika je po vama realnost da bi se takvo nešto moglo dogoditi?
Kroz dvije godine bi se to trebalo dogoditi, da imamo vrijednost preko milijardu dolara.
Što je cilj ovakve priče?
Bellabeat vjeruje da je ljudsko tijelo najskuplja i najvrednija stvar koja postoji, zdravstveni sustav propada, 80 posto zdravstvenog sustava može prevencijom riješiti bolesti koje liječi. Nama je cilj da svaki čovjek nosi naš proizvod. Drugi cilj je napraviti kompaniju s kojom se ljudi mogu poistovjetiti. Uspješni ljudi koji su na sceni, nitko se ne može poistovjetiti s njima. Mogu se poistovjetiti s nogometašima, ali nitko ne želi biti Todorić, jer se ne mogu poistovjetiti s tim. Kad vidite priču ambicioznog mladog čovjeka, svi su inspirirani i kažu da mogu i oni. I ja sam tako počeo. Zato mislim da na ovim prostorima trebamo jednu takvu uspješnu priču.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.