Europski profesionalni piloti zatražili su od Europske komisije da se zabrani komercijalno školovanje pilota u aviokompanijama, takozvani Pay to Fly (Plati i leti) program. Prema tom programu mladi piloti bez iskustva plate aviokompaniji da steknu dovoljan broj sati leta kako bi onda mogli naći posao.
Program komercijalnog školovanja pilota lani je uvela i Croatia Airlines. Mladi pilot, koji nije zaposlenik CA i koji svaki sat leta plaća 10 eura, prvih 100 sati leti na redovitim linijama s instruktorom, kopilotom i kapetanom, sljedećih 100 sati samo s instruktorom, a onda idućih 300 samo s kapetanom. U peticiji EK, koju su pokrenuli francuski piloti, a pridružio im se i Hrvatski sindikat prometnih pilota, navodi se da se Pay to Fly programom ugrožava sigurnost letenja jer dovodi u pitanje učinkovitu odgovornost profesionalnih pilota.
S obzirom na nemili događaj s Germanwingsovim airbusom koji je namjerno srušio kopilot, pitali smo CA i Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo hoće li postrožiti mjere provjere pilota u Pay to Fly programu. U CA kažu da svi kandidati iz tog programa moraju zadovoljiti iste uvjete (liječnički pregled, testovi) i proći iste stručne provjere kao i svi piloti koji su prije školovani o trošku kompanije. Standardi osposobljavanja u CA su, tvrde, u mnogim elementima zahtjevniji od zakonske regulative. Navode i da nastavljaju s programom komercijalnog školovanja pilota.
U Agenciji, pak, kažu da prije samostalnog obavljanja dužnosti člana letačke posade, svi piloti, uključujući pilote koje CA angažira temeljem Pay to Fly modela, prolaze propisano osposobljavanje s operatorom, a to je predmet kontinuiranog nadzora Agencije. Kažu da dosadašnjim nadzorom nisu uočena odstupanja od propisa ni negativni sigurnosni trendovi koji bi upozoravali na potrebu povećanog nadzora Croatia Airlinesa, piše Večernji list.