Europska komisija namjerava 2018. godine implementirati dokument naziva Regulacija zaštite općih podataka, a najbitnija stavka je uvođenje nemogućnosti internetskih korporacija da uopće vide komunikaciju svojih korisnika.
Iako tijekom surfanja svakodnevno pritisnete ‘slažem se’ na različite ‘prozore’ koji vam ‘iskaču’ na zaslovima vaših uređaja, znate li zapravo na što pristajete? Naime, tako prihvaćate učitavanje takozvanih kolačića (cookies) koji su u svojoj srži tragački programi koji zapisuju što radi svaka osoba na kompjutoru. Ne zbog potreba tajnih službi, bar uvjeravaju u to, nego zbog potreba marketinga. I onda, ako netko pretražuje razne egzotične lokacije diljem svijeta, velika je vjerojatnost da će u reklamama iskočiti ona za turističku agenciju, azerbajdžanski turizam ili za jeftine aviokarte.
Međutim, Europska komisija iduće godine planira internetskim korisnicima omogućiti da sami podese postavke za kolačiće u pretraživačima koje inače koriste. Preciznije, korisnici više neće morati na svakoj novootvorenoj web stranici kliknuti kako pristaju na preuzimanje kolačića. Unatoč tome što se ne čini o revolucionarnom rješenju za korisnike, ovu novinu nikako neće toplo dočekati marketinška industrija.
“Ova stvar prije svega je usmjerena na velike igrače na tržištu targetiranih reklama, a to su prije svih Google i Facebook. Njima će ovakva odredba zasigurno napraviti najviše štete, jer takav oblik reklamiranja je njjihov core business“, pojasnio je stručnjak za digitalni arketing Velimir Žagar u razgovoru za Novi list.
“Reklame neće nestati, samo zbog nedostatka cookiesa neće biti targetirane”, dodao je Žagar.
Komisija ima namjeru implementirati ovo legislativno rješenje do sredine 2018. godine. Radi se o dokumentu naziva Regulacija zaštite općih podataka, a najbitnija stavka je uvođenje nemogućnosti internetskih korporacija da uopće vide komunikaciju svojih korisnika. Ukratko, Facebook Messengeer, Viber i svi ostali vidovi podatkovne komunikacije trebali bi biti kodirani i za same korporacije koje ih omogućuju. Najveći dio IT tvrtki već prelazi na takav način komunikacije, jer je dosta servisa otkupilo algoritme Signal Messengera, najboljeg enkriptiranog protokola za komunikaciju. Samim uvođenjem obveze toga, EU će doći na vrh svijeta, što se tiče zaštite osobne privatnosti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.